عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
علماء الازهر تاکید کردند که این مراسم برای تاکید بر وحدت بین مسلمانان با مذاهب مختلف و اهمیت آن در مقابله با تروریسم برگزار می شود.

عقیق: هزاران مصری مراسم سالروز رسیدن سر مبارک سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) پس از شهادت در کربلا، به مصر را برگزار کردند.

علماء الازهر تاکید کردند که این مراسم برای تاکید بر وحدت بین مسلمانان با مذاهب مختلف و اهمیت آن در مقابله با تروریسم برگزار می شود.

هزاران شهروند مصری دوستدار اهل بیت(ع) با حضور در ضریح مقام راس الحسین(ع) در قاهره به درگاه الهی دعا و نیایش کردند.

"جمعه بدر" یکی از بانیان این مراسم در گفت و با خبرنگار العالم اظهار داشت: هر سال پیروان و دوستداران سالار شهیدان از شهرهای مختلف مصر برای شرکت در مراسم و نیایش در این مکان جمع می شوند.

مناسبت رسیدن سر مبارک امام حسین(ع) به مصر که دوستداران اهل بیت(ع) در مصر به آن اعتقاد دارند، در حقیقت فرصتی مناسب برای زنده نگه داشتن وحدت بین مسلمانان است.

"علوی امین" یکی از شیوخ الازهر نیز در این خصوص به العالم گفت: اگر مسلمانان بخواهند با هم متحد شوند، باید اما حسین (ع) را امام، سرور و راهنمای خود قرار دهند.

"نبيل خضر" یکی از دوستداران اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار العالم، این مناسبت را انگیزه ای برای وحدت و تعامل با همه مسلمانان و سایر ملت های این کره خاکی دانست.

وزارت اوقاف مصر نیز برای این که این مراسم بدور از تاثیر مراسم سیاسی برگزار شود، درباره پرداختن به مسایل سیاسی در زمان برپایی مراسم هشدار داد.

 

منبع:العالم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین