عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
گذرگاه رفح براي عبور حجاج فلسطيني بازگشايي شد، اين مساله مي‌تواند به شكست ديوار‌هاي آهني اين منطقه مبدل شود.

عقیق: جنبش حماس، گشايش موقت گذرگاه رفح براي خروج عمره گزاران را آغازي براي زنجيره اي از اقدامات مي‌داند كه به منظور بازگشايي دائم گذرگاه رفح در دستور كار قرار گرفته، چراكه گذرگاه رفح، تنها راه ارتباطي مردم غزه با مصر و جهان است.
«حماد الرقب» سخنگوي جنبش حماس، در سخناني كه در مجلس قانون گذاري فلسطين ايراد كرد، گفت: به مردم فلسطين قول مي‌دهيم كه اقدامات و تدابيري در داخل و خارج از كشور انجام بدهيم كه به اميد خدا به رفع محاصره غزه بينجامد.
«احمد بحر» معاون اول مجلس قانون گذاري فلسطين نيز در سخناني كه در اين مجلس ايراد كرد، گفت: بستن گذرگاه رفح به مثابه محاكمه سياسي است؛ در واقع اين كار، تلاشي دوباره براي ربط دادن مقاومت فلسطين به بحران داخلي مصر است و اين در حالي است كه اين گونه تلاش ها، پيش از اين شكست خورده بود.
جنبش حماس هرگونه ارتباط با آن چه در مصر مي‌گذرد را تكذيب و تاكيد كرده كه بستن گذرگاه رفح به مثابه محاكمه سياسي غزه است.
در پي گشايش موقت گذرگاه رفح براي ورود عمره گزاران فلسطيني، جنبش حماس از سازوكار گشايش موقت گذرگاه به شدت ابراز انزجار كرد و بازگشايي كامل و دائمي اين گذرگاه به منظور پايان دادن به هشت سال محاصره غزه را خواستار شده است.
«ماهر ابوصبحه» مديركل گذرگاه رفح در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت كه شهروندان فلسطيني از سفر به خارج فلسطين محروم هستند و فقط به عمره گزاران اجازه سفر داده مي‌شود، اين در حالي است كه شمار زيادي از بيماران، دانشجويان و شهروندان به سفر نيازمند هستند و سفر، حق مسلم همه شهروندان است كه همه قوانين و عرف‌هاي بين المللي را به رسميت مي‌شناسند؛ به همين دليل ما از مصر مي‌خواهيم كه گذرگاه رفح را به طور كامل بگشايد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین