عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مدیرکل اوقاف اصفهان گفت: ارائه خدمات قرآنی در زندان‌ها به‌منظور تشویق زندانیان، بهره‌گیری آنان از آموزه‌های دینی و اصلاح و تربیت مددجویان صورت می‌گیرد.

عقیق:به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سوم اسفند در حاشیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان سراسر کشور ویژه آقایان در اصفهان گفت: همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و اداره‌کل زندان‌ها به‌منظور جهت دادن مددجویان به سمت برنامه‌های قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم و قرائت صورت می‌گیرد و این اقدامی ارزنده است.

وی در جمع مسئولان فرهنگی زندان‌های کشور و مدیرکل زندان اصفهان اظهار کرد: ارائه خدمات قرآنی و برگزاری دوره‌های حفظ، قرائت و ترتیل برای زندانیان از جمله برنامه‌های اصلاح و تربیت مددجویان است.

مدیرکل اوقاف اصفهان افزود: این اقدامات به‌منظور تشویق زندانیان و بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های دینی صورت گرفته است.

همچنین در ادامه این مسابقات رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های اصفهان گفت: نگاه دستگاه قضایی استان به ارائه خدمات قرآنی به زندانیان بدین گونه است که اگر افراد بزه‌کار اقدام به حفظ یک جزء از قرآن کریم کنند می‌توانند از برنامه مرخصی که در اختیارات دادستان است استفاده کنند.

امیری عنوان کرد: افرادی که حکم آنان اعدام بوده و سابقه اول آن‌ها باشد در صورت حفظ پنج جزء از قرآن کریم، کمیسیون عفو استان به ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل می‌شود. در این کمیسیون توجه ویژه‌ای به این افراد شده و با طرح موضوع و صدور نظر مساعد، اقدام به صدور مجوز تخفیف آن دسته از افراد خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های اصفهان بیان کرد: طی 9 ماه گذشته در کمیسیون عفو استان تعدادی پرونده بررسی و به کمیسیون عفو کشور پیشنهاد شد. هدف دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادت‌مندانه آنان به جامعه است.

در پایان این مسابقات مقرر شد تفاهم‌نامه ای به‌منظور همکاری در خصوص مسائل فرهنگی و قرآنی مابین ادارات اوقاف و زندان‌ها تدوین شود.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین