عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
از جمله عناوین مطالب این شماره از مجله نسیم وحی می توان به مواردی همچون آموزش لهجه عربی در کلاس های قرآن، خانواده سعادتمند، نگاهی به فیلم سربه مهر، بزرگترین نرمش قهرمانانه تاریخ، امام خمینی در آینه خاطرات، حفظ قرآن و مشکل فراموشی در جمع و... اشاره نمود.

عقیق: پنجاه و نهمین شماره از مجله نسیم وحی منتشر شد.

در شماره اخیر این مجله قرآنی، مطالب متنوعی ذیل عناوین قرآنی اسوه، تبیان، کرام، رشد، مشکات، طوبی، ذکری، بینات و... که متناسب با مضامین هر یک از مطالب انتخاب شده است به زیور طبع آراسته گشته.

از جمله عناوین مطالب این شماره از مجله نسیم وحی می توان به مواردی همچون آموزش لهجه عربی در کلاس های قرآن، خانواده سعادتمند، نگاهی به فیلم سربه مهر، بزرگترین نرمش قهرمانانه تاریخ، امام خمینی در آینه خاطرات، حفظ قرآن و مشکل فراموشی در جمع و... اشاره نمود.

بخش اسوه در این شماره با رهنمودهایی از عالمان وارسته مزین گشته و در تبیان، به تفسیر آیات در آینه روایات پرداخته است. راهی به سوی ملکوت، ماجرای من و خدا، سلوک باران و اخلاق سخن و سکوت در اموزه های قرآنی، تبیین شده است.

احکام و پاسخ به شبهات هم در بخش رشد مورد توجه قرارگرفته است.

در بخش مشکات به موضوعاتی نظیر دوری از رفتار کبک وار در زندگی، قرآن و تمثیل و ذکرهای زندگی پرداخته شده است.

خانواده سعادتمند و بالهای سیر و سلوک از دیگر نوشتارهای این بخش است.

آشنایی با اداره کل برادران موسسه جامعه القران الکریم، تازه های کتاب و برترین های علمی مدرسه امام حسن(ع) از جمله دیگر بخشهای نشریه اند.

یکی دیگر از نوشتارهای جالب توجه این شماره با عنوان «بزرگترین نرمش قهرمانانه تاریخ» نوشتاری است از راضی آل یاسین که با ترجمه حضرت آیت الله خامنه ای  به مناسبت سالروز بسته شدن قرارداد عزتمندانه صلح امام حسن(ع) در این شماره از نشریه نسیم وحی به چاپ رسیده است.

در این نوشتار موضوع صلح امام حسن(ع) از منظر عزت اسلامی و روحیه آرمانخواهی در جریان مقتضیات زمان و ویژگی های این اقدام تاریخی امام مجتبی(ع) مورد تبیین و تنقیح قرارگرفته است و جنبه های مختلف تاریخی و سیاسی و ایمانی این رخداد مهم دوران آن حضرت، مورد بررسی و تحلیل واقع شده است.

اما یکی از مطالب ارزشمند این شماره گفتاری است از حضرت آیت الله جوادی آملی با عنوان «خدای حاضر و خدای غایب» که در آن ایشان به موضوع حضور خداوند در زندگی انسان و خشیت ناشی از درک این موضوع از منظر مفاهیم و معارف قرآنی پرداخته است.

اما یکی از ارزنده ترین و خواندنی ترین نوشتارهای این شماره از مجله نسیم وحی مطلبی است از آیت الله احمد مجتهدی تهرانی(ره) با عنوان «راهی به سوی ملکوت» که در آن موضوع اعتدال در رفتار مورد توجه ایشان قرارگرفته است.

در این متن به موضوع اعتدال که یکی از مباحث مهم اخلاقی به شمار می رود و از دیرباز مورد گفتگو قرارگرفته و اختلاف نظرها هم در آن، بیشتر پیرامون مفهوم ان و تعریف جامع و مانع از آن است پرداخته شده.

نوشتاری خاطره گون و جذاب که در مجالی هرچند فشرده و موجز و مختصر به دقت و با نگاهی عمیق به این موضوع توجه شده و جوانب آن در حد وسع مقال تبیین و تنقیح گردیده است.

نشریه نسیم وحی به صاحب امتیازی جامعه القرآن الکریم و مدیر مسئولی دکتر محمد اسعدی و سردبیری داوود قاسمی منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه نشریه می توانند با کدپستی 16947/37156 مکاتبه و یا با شماره تلفن 02537833450 تماس حاصل نمایند.

 

 منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین