عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳
حجت‌الاسلام تقوی:
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی ملکوت گفت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ قرآنی و اسلامی را در جامعه نهادنیه کنیم باید مبانی قرآنی را به درستی شناخته و در جامعه پیاده کنیم.

عقیق: حجت‌الاسلام «سیدمهدی تقوی» رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی ملکوت در نشست خبری آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: جشنواره ملی ملکوت از مرجعیت شیعه مدیریت می‌شود و ریشه شکل‌گیری آن مکتب اهل‌بیت(ع) است که این امر باعث افزایش اعتبار این جشنواره شده است.

تغییر سبک زندگی نیازمند درک صحیحی از مبانی قرآنی است

وی با بیان اینکه به برکت جشنواره ملکوت منظومه هماهنگی بین نخبگان شکل گرفت، افزود: این جشنواره از خلأ و مشکلات فرهنگی دور بود چرا که با تغییر دولت‌ها یا کاهش بودجه مشکلی در برگزاری جشنواره ملکوت ایجاد نشد و این جشنواره با قوت به کار خود ادامه داد.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی نیازمند درک درستی از مبانی قرآنی و اسلامی است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ قرآنی و اسلامی را در جامعه نهادنیه کنیم باید مبانی قرآنی را به درستی شناخته و در جامعه پیاده کنیم.

اختتامیه جشنواره ملی ملکوت هشتم اسفندماه برگزار می‌شود

در ادامه «حمیدرضا یونسی» دبیر نخستین دوره جشنواره ملی ملکوت نیز اظهار داشت: جشنواره ملی ملکوت امسال برای نخستین بار با محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قران کریم» آیت‌الله جوادی آملی به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

وی با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه جشنواره ملی ملکوت، ادامه داد: مراسم اختتایمه این جشنواره روز پنج‌شنبه هشتم اسفندماه از ساعت 10 صبح تا نماز ظهر در قم برگزار خواهد شد که پس از اقامه نماز ظهر و عصر آیت‌الله جوادی آملی به تفسیر قرآن خواهند پرداخت.

دبیر نخستین دوره جشنواره ملی ملکوت با بیان اینکه برگزیدگان نخستین دوره جشنواره ملکوت در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند، گفت: در این دوره از جشنواره ملکوت 177 هزار نفر شرکت کردند که از این بین در بخش مقاله که تخصصی نیز بود، 10 مقاله برگزیده شدند که در آیین اختتامیه از نویسندگان آن‌ها تجلیل خواهد شد.


منبع:فارس

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین