عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
چهل و ششمین شماره امان منتشر شد
چهل و ششمین شماره نشریه امان با پرونده ویژه انقلاب اسلامی به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ویژه بهمن و اسفند ۹۲ منتشر شد.

عقیق: چهل و ششمین شماره نشریه امان به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ویژه بهمن و اسفند 92 منتشر شد.
در این نشریه عناوینی همچون همچنان در انتظار حماسه، چلچراغ مهدوی، مهدویت و انقلاب اسلامی، انقلابی ماندن مهم است، انقلاب و رویش شکوفه های انتظار، وقتی امام خمینی به گینس آبرو می دهد، آخرین سفارش، اراده یک ملت، کتابخانه مهدویت، شعر، تولد صبر، اخلاق و تربیت مهدوی، یاد امام زمان حتی با صلوات، در کوله بارت چی داری؟، در مقابله گناهان آخر الزمان واکسینه شویم، امام زمان یار زیگزاگی نمی خواهد، رویدها و گزارش ها، آسیب شناسی، مومن انقلاب فرصت مصرف زدگی ندارد، تصور منجی در سینما غرب ارائه شده است.
در بخش "امانت انقلاب اسلامی" سخنانی از امام خمینی آمده که به این شرح است: "من امیدوارم که این کشور با همبن قدرت که تا این جا آمده است و با همین تعهد و با همبن بیداری که از اول قیام کرده است و تا اینجا رسانده است، باقی باشد این نهضت و این انقلاب و قیام تا صاحب اصلی ان شاء الله بیاید و ما و شما و ملت ما، امانت را به او تسلیم کنیم.
ما همه انتظار فرج داریم، و باید در این انتظار خدمن بکنیم. انتظار فرج، انتظارقدرت اسلام است، و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند، و مقدمات ظهور انشاء الله تهیه بشود."
همچنین مصاحبه با حسن عباسی پژوهشگر دینی تحت عنوان چهار استراتژی انقلاب اسلامی در حرکت به سوی انتظار و نیز گفت‌وگو با محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما با موضوع مباحث مهدوی در سیما از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشریه است.
همچنین عنوان "چو شبنمی است که بر بحر می کشد، رقمی" به پاسخ سه پرسش از محضر آیت الله جوادی آملی درباره انقلاب اسلامی و مهدویت پرداخته است، که یکی از سؤالات بدین شرح است:
شرایط زمینه ساز بودن انقلاب اسلامی برای انقلاب مهدوی چیست؟
این انقلاب گران قدر که ثمره مجاهدات خستگی ناپذیر جوانان، پیران و زنان و مردان این سرزمین، به رهبری نائب امام عصر(عج) امام راحل است، هدفی جز زمینه سازی برای ظهور آن وجود مبارک ندارد؛ اما باید دانست که این نظام مقدس وقتی زمینه زمینه ظهور بقیة الله(عج) را فراهم می آورد که فرهیختگان فرهنگی آن، جامعه علم صحیح و کسوت عمل صالح را در پیروی از معارف الهی و احکام نورانی اسلام در برکنند و لباس کهنه و فرسوده دوران طغیان را بر کنند و نیز پیراهن مدرن جاهلیت نوین را بر نکنند، تا تجربه کار آمد جمهوریت را در محضر اسلام ناب، بی افراط و تفریط به جهانیان ارائه کنند.
شایان ذکر است، چهل و ششمین شماره از دوماهنامه امان با مدیرمسئولی مجتبی کلباسی و سردبیری محمدصابر جعفری ویژه بهمن و اسفند 1392، در 66 صفحه و با قیمت 2 هزار تومان منتشر شد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین