عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

امام جمعه اصفهان قرآن را تنها مخلوق مستقیم خدا دانست و گفت: همه مخلوقات خدا با واسطه به‌وجود آمده‌اند و تنها قرآن بدون واسطه و توسط خود خدا خلق شده است و این ویژگی ممتاز معجزه پیامبر خاتم(ص)است

عقیق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان سوم اسفند با حضور در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی اصفهان، پرداختن به علوم قرآنی را ضروریات دین اسلام خواند و گفت: تا مدتی پیش شیعیان در زمینه قرآن عقب و اکثر قاریان و حافظان از کشور مصر و اهل تسنن بودند.

وی اظهار کرد: به یاری خدا چند سالی است که حتی رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به قاریان و حافظان جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد و این امر جای بسی خرسندی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص موسیقی قرآن گفت: سبک قرائت قرآن منحصر به چند سبک رایج نیست و قاریان باید در ابداع و کشف سبک‌های جدید تلاش کنند.

وی اظهار کرد: هنگام تلاوت قرآن کریم توسط امام حسن مجتبی(ع) راه‌ها بسته می‌شد زیرا دوست و دشمن مبهوت و مجذوب قرائت ایشان می‌شدند؛ بنابر این هنوز برای کشف موسیقی قرآن راه زیادی در پیش داریم.

آیت‌الله طباطبایی به منویات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای فرموده‌اند که باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم و این تأکید بر اهمیت موضوع می‌افزاید.

وی قرآن را تنها مخلوق مستقیم خدا دانست و اضافه کرد: همه مخلوقات خدا با واسطه به‌وجود آمده‌اند و تنها قرآن کریم بدون واسطه و توسط خود خدا خلق شده است و این ویژگی ممتاز معجزه پیامبر خاتم‌(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که نگاه به قرآن از ثواب بسیاری برخوردار است، یادآور شد: امام سجاد(ع) برای نگاه به خانه خدا که مخلوق دست بشر است ثواب بسیاری ذکر کرده و نگاه به قرآن کریم قطعاً اجر بیشتری دارد.

وی بر قرائت قرآن در خانه تأکید و اظهار کرد: پیامبر(ص) می فرماید خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و آن‌ها را به گورستان تبدیل نکنید، همان کاری که یهود و نصاری کردند که در کلیسا و دیر به عبادت پرداختند و خانه‌های خود را معطل گذاشتند.

وی افزود: تلاوت قرآن در خانه علاوه بر تأثیراتی که بر روح و روان خانواده می‌گذارد، بر اشیا نیز مؤثر است زیرا آن‌ها نیز در عالم وجود نقش دارند.

آیت‌الله طباطبایی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: همانا قرآن منشور خدا به خلق است؛ لذا سزاوار است که یک انسان مسلمان به عهد خود با خدا نگاه کند و هر روز حداقل 50 آیه از آن را بخواند.

وی قرآن را بهترین دلیل برای خداشناسی عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام در همه این سال‌ها با همه امکانات و استعدادهایی که در اختیار دارند هنوز نتوانسته‌اند سوره‌ای مانند سوره‌های قرآن بیاورند؛ لذا برای خداشناسی چه دلیلی بالاتر از این یافت می‌شود.

امام جمعه اصفهان به مقایسه معجزه حضرت محمد(ص) با پیامبران پیشین پرداخت و گفت: معجزه پیامبران پیشین فقط به دست خودشان محقق می‌شد اما معجزه پیامبر خاتم(ص) چون پیامبری‌اش با دوام و ماندگار است و در اختیار همه قرار دارد.

وی خطاب به دانشجویان قرآنی گفت: حالا که به وادی قرآن آمده‌اید بر شما حجتی است و باید حق قرآن را ادا کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همه تلاش‌های خود را به رضای خدا معطوف کنید تا عملتان مأجور باشد زیرا کسی که علوم قرآنی را یاد می‌گیرد باید در اعمال و رفتارش از دیگران بهتر باشد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین