عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان كشور از راه اندازي بخش آموزش مجازي در سايت لبيك طي چند روز آينده خبر داد و گفت: آموزش مجازي شامل آشنايي با اماكن، احكام، آموزش قرآن، پرسش و پاسخ و بخش ويژه خواهران است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدرضا فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان كشور در همايش آموزشي توجيهي دانشگاهيان عمره‌گزار خوزستان كه پنجشنبه اول اسفند در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در مجموعه ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان سه سياست كلي و كلان تعريف شده كه اين سياست‌ها سرلوحه اقدامات در اين ستاد است؛ عمره دانشگاهيان بايد آسان، ارزان و با كيفيت باشد.
وي افزود: نخستين و مهمترين مساله‌اي كه مورد نظر است، آسان انجام شدن عمره دانشگاهيان است كه در اين زمينه اقدامات بسياري انجام شده و سهميه دانشجويي خوبي نيز دريافت شده است. در سال جاري نيز پيش از به پايان رسيدن اعزام‌هاي جاري، درخواست سهميه براي سال آينده به مسئولان سازمان حج و زيارت ارائه و سهميه قابل توجهي نيز دريافت شد. اكنون شرايط به گونه‌اي است كه در حالي كه
۶ ميليون از مردم كشور در نوبت اعزام به سر مي‌برند، دانشگاهيان تنها دو ماه پس از ثبت نام به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
فقيهي در خصوص وام عمره دانشجويي تصريح كرد: در اين زمينه نيز تلاش‌هاي خوبي صورت گرفته و توافقاتي با بانك ملت حاصل شده و بر اين اساس به هر دانشجوي عمره‌گزار
۶۰۰ هزار تومان وام تعلق مي‌گيرد. نكته‌اي كه بر آن تاكيد داريم اين است كه عمره دانشگاهيان بايد ارزان‌تر از عمره عمومي باشد و در اين زمينه تلاش شده كه با اخذ تخفيف‌هاي متعدد، به اين هدف دست يابيم. همچنين كيفيت عمره دانشجويي نيز بايد بسيار بالاتر باشد و در اين زمينه نيز سعي شده از هر لحاظ، نكات ضروري مورد توجه باشد و از مديران كاروان‌ها و روحانيون توانمند در كاروان‌هاي دانشجويي استفاده مي‌شود.
رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان كشور در خصوص فعاليت‌هاي فرهنگي اين ستاد اظهار كرد: در اين زمينه برنامه‌هاي متعددي براي پيش از سفر، حين سفر و پس از سفر پيش‌بيني شده است. همچنين از طريق سايت ستاد نيز آموزش‌هايي مجازي با استفاده از اساتيد به عمره‌گزاران ارائه مي‌شود. همچنين برگزاري مسابقات مختلف و همچنين ارسال بسته‌هاي آموزشي و فرهنگي براي دانشجويان عمره‌گزار از ديگر برنامه‌هاي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان است.
وي ادامه داد: نرم‌افزارهايي نيز براي دانشجويان عمره‌گزار ارسال شده كه از آن طريق شبهات اين دانشجويان برطرف مي‌شود. يك لوح فشرده حاوي
۳۲۴ نرم‌افزار ويژه تلفن‌هاي همراه نيز در اختيار دانشجويان قرار گرفته كه اين افراد مي‌توانند با استفاده از اين نرم‌افزارها با اماكن متبركه در مكه و مدينه و همچنين احكام مورد نياز آشنا شوند.
فقيهي همچنين از راه اندازي بخش آموزش مجازي در سايت لبيك طي چند روز آينده خبر داد و گفت: آموزش مجازي شامل آشنايي با اماكن، احكام، آموزش قرآن، پرسش و پاسخ و بخش ويژه خواهران است.
از مجموع افرادي كه براي عمره دانشگاهيان ثبت نام كرده‌اند،
۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار عضو هيات علمي به عمره مشرف مي‌شوند
فقيهي با اشاره به معنويت عمره دانشجويي، گفت: دانشگاهياني كه قرار است به حج مشرف شوند به اين نكته توجه داشته باشند كه
۴ ميليون و ۶۰۰ هزار دانشجو و بيش از ۷۰ هزار عضو هيات علمي در كشور وجود دارد كه از اين تعداد، ۳۴۰ هزار دانشجو براي عمره دانشجويي و ۱۸ هزار استاد دانشگاه براي تشرف به عمره ثبت نام كرده اند و از اين تعداد، ۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار عضو هيات علمي به عمره مشرف مي‌شوند؛ در نتيجه دانشجوياني كه اكنون قرار است به اين سفر معنوي مشرف شوند مورد توجه قرار گرفته‌اند و به نوعي بايد گفت كه به خانه خدا دعوت شده‌اند. در مفاهيم اسلامي شانس معنايي ندارد، بلكه در نظام الهي علت و معلول وجود دارد و اين سفر، يك دعوت خاص است و بايد قدر آن را بدانيم.
وي در پايان با اشاره به آيه
۹۶ سوره آل عمران (إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ/ در حقيقت نخستين خانه‏اى كه براى [عبادت] مردم نهاده شده همان است كه در مكه است و مبارك و براى جهانيان [مايه] هدايت است) تصريح كرد: اين خانه با بركت بوده و هدايت نيز در آن است؛ پس ره آورد سفر به مكه بهره دنيايي و اخروي توامان است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین