عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
5 قطعه زمین و یک حلقه چاه از سوی آیت اله محمودی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین وقف اقامه‌ی عزای سیدالشهداء شد.

عقیق: حجت الاسلام سید محمد سیدی مدیر اوقاف شهرستان ورامین ضمن بیان این مطلب گفت: حضرت آیت الله سید مرتضی محمودی با حضور در اداره اوقاف شهرستان ورامین، اسناد وقفیت 5 منطقه زمین و یک حلقه چاه آب را امضا کردند.

وی با بیان این‌که ارزش کارشناسی این ملک بالغ بر 25 میلیارد ریال است، ادامه داد: این املاک را سال‌ها پیش با پولی که از بابت روضه خوانی برای حضرت سید الشهدا(ع) دریافت می‌کردم، کم کم خریداری کرد و برای همین نیت کرده‌ام عواید این موقوفه صرف اقامه عزا برای امام حسین(ع) شود.

مدیر اوقاف شهرستان ورامین در خصوص جایگاه فرهنگ اوقف در این شهرستان تصریح کرد: خوشبختانه سنت حسنه وقف در شهرستان ورامین از جایگاه خوبی برخوردار است، به طوری که در 9 ماه نخست سال جاری 19 مورد وقف جدید در اداره اوقاف شهرستان به ثبت رسیده است.

سیدی، با اشاره سابقه موقوفات در شهرستان ورامین اظهار داشت: قدیمی ترین وقف نامه در ورامین مربوط به سال 1213 هجری قمری یعنی بیش از 220 سال پیش است که بر اساس آن قطعه زمینی از سوی یک واقف خیر اندیش با نیت روشنایی روضه منوره امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف و کمک به فقرا و مساکین وقف شده است.


وی با اشاره به برگزاری هفته وقف خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته وقف امسال در شهرستان ورامین با همکاری صمیمانه سایر دانشگاه‌ها به خوبی برگزار شد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین