عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
آیت الله علوي گرگاني از مراجع عظام تقليد پيامي به مناسبت آغاز ماه محرم صادر كردند.
عقیق: آيت الله علوي گرگاني از مراجع عظام تقليد پيامي به مناسبت اغاز ماه محرم صادر كردند كه متن اين پيام را در ادامه ميخوانيد.

بسم الله الرحمن الرحيم

ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا
بارديگر شور عاشورايي فرارسيد و قلب هاي داغديده شيعه را آماده سوگرواري براي سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) كرد. قرنها از اين واقعه تلخ كه در عاشوراي 61 هجري قمري اتفاق افتاد مي گذرد، اما هرسال حرارت آن در قلوب عاشقان بيشتر مي شود، چنانكه در حديث نبوي وارد شده است «ان الحسين محجة مكنونة في قلوب المؤمنين». چگونه چنين نباشد در حاليكه در آن سال سياه فقط يك انسان و يك جمع مؤمن شهيد نشدند بلكه در حقيقت حق را شهيد كردند و عصاره جهان هستي را با فجيع ترين و سوزناك ترين حالت به شهادت رسانيدند.
اي دل ها بشكنيد و اي چشم ها بگرييد بر حقيقت و عصاره اين عالم هستي. كاش به اين اكتفا مي كردند، اما سياهي قلب آنان چنان عميق بود كه به يتيمان حسين(ع) و زنان با شرافت كه از نسل خيرالمرسلين پيامبر اعظم(ص) هم بودند رحم نكرده و اسائه ادب نمودند.
اينجانب به همه آن ها كه شفاعت دارند تأكيد مي كنم كه در اين ايام محرم در احياي مراسم عزاداري امام حسين(ع) دريغ نكنند و با وجود همه مشكلات اقتصادي و غيره خود را در حد توان وقف اين عزاداري‌ها كنند و صرفا خود را جزء افراد تماشاچي قرار ندهند و در كار آن توجه كامل خود را به يادگيري معارف اهل بيت(ع) معطوف كنند و به خطبا و مداحان نيز توصيه مي كنم از گفتار كم محتوا و كم ارزش پرهيز و به استحكام اعتقادات مردم بيانديشيد و مواعظ خود را بر پايه فلسفه قيام عاشورا و معارف اخلاقي اهل بيت(ع) قرار دهند و همچنين به مردم شريف عزادار توصيه مي كنم جهات شرعي و عفاف را رعايت كرده تا خداي ناكرده موجب تأسر قلب داغدار امام زمان(عج) نگردد.

منبع:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی علوی گرگانی

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین