عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا با برگزاری برنامه روزه‌داری، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان و تهیه لباس برای آوارگان سوری کردند.

عقیق: «گرسنگی چیست؟ چند بار در طول روز می‌گوئید که من گرسنه‌ام؟» این‌ها سوالاتی است که در محل برگزاری برنامه روزه‌داری دانشگاه پیتسبورگ نوشته شده بود.

این برنامه به همت انجمن دانشجویان مسلمان(MSA) با همکاری انجمن تسهیل فرصت‌های رشد و توانمندسازی آوارگان (FORGE) دانشگاه پیتسبورگ برگزار شد.

حدود 200 دانشجو با شرکت در این برنامه در مورد فلسفه روزه و فواید روزه‌داری اطلاعاتی کسب کردند.

بعد از یک روز روزه‌داری، دانشجویان شرکت‌کننده در این برنامه در مرکز دانشجویی «اوهارا» در دانشگاه پیتسبورگ جمع شدند و در کنار هم افطار کردند.

شرکت‌کنندگان در این برنامه عنوان می‌کردند که یک روز روزه‌داری به آنان نشان داد که گرسنگی و تشنگی چگونه است و نیازمندان چه وضعیتی دارند.

عاطف محجوب، مسئول مرکز اسلامی پیتسبورگ در مراسم افطار دانشجویان گفت: مشکل ما به عنوان یک جامعه انسانی این است که تک تک افراد فقط به خودشان فکر می‌کنند و ما فراموش کرده‌ایم که بسیاری از انسان‌ها در همین آمریکا از گرسنگی در حال مرگ هستند.

محجوب با اشاره به تأثیرات روحی و روانی روزه‌داری افزود: روزه‌داری راهی برای قدردانی از نعمت‌های خداوند و کمک به نیازمندان است.

برنامه روزه‌داری که اکنون به یک برنامه رایج در دانشگاه‌های آمریکا تبدیل شده اولین بار پس از حادثه 11 سپتامبر توسط یک دانشجوی دختر مسلمان در دانشگاه «تنسی» آمریکا برای کمک به نیازمندان راه‌اندازی شد.

امروز بیش از 200 دانشگاه در سراسر آمریکا به صورت سالیانه اقدام به برگزاری این برنامه فرهنگی می‌کنند.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین