عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: طرح توسعه حرم اميرالمومنين (ع) به عنوان صحن حضرت زهرا (س) در نجف است كه تاكنون فاز اول آن بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

عقیق:حسن پلارك، رئيس ستاد بازسازي عتبات گفت: ستاد بازسازي عتبات علاوه بر ۲۰ طرح كوچك بازسازي در حرم‌هاي ائمه، ۴ طرح بزرگ توسعه اي نيز در دستور كار خود دارد.
وي افزود: طرح توسعه حرم اميرالمومنين (ع) به عنوان صحن حضرت زهرا (س) در نجف است كه تاكنون فاز اول آن بالاي
۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
پلارك اضافه كرد: علاوه برآن طرح توسعه حرم امامين جوادين در كاظمين است كه طراحي آن به اتمام رسيده و علميات اجرايي آن بيشتر از
۵۰ درصد پيشرفت داشته است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات با اشاره به ديگر طرح‌هاي توسعه اي گفت: در كربلا نيز احداث صحن عقيله بني هاشم را داريم كه اولين فاز طراحي آن آغاز شده و بيشتر از نيمي از عمليات طراحي آن به پايان رسيده كه اواخر نيمه اول سال آينده ساخت آن آغاز مي‌شود و تاكنون نيز تملك زمين‌ها به طور كامل انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: طرح توسعه امامين عسگريين از ديگر طرح‌هاي توسعه بزرگ است كه طراحي آن به اتمام رسيده و به زودي عمليات عمراني آن آغاز خواهد شد.
پلارك با اشاره به بودجه‌هاي مورد نياز اين طرح‌ها افزود: بودجه مورد نياز اين طرح‌ها حدود
۱۲۰۰ ميليارد تومان است كه تا سه سال آينده بايد اين طرح‌ها به اتمام برسد، تاكنون نيز ۴۰۰ ميليارد تومان از بودجه پيش بيني شده محقق شده است كه تمامي اين بودجه‌ها ازناحيه كمكهاي مردمي تامين مي‌شود.
وي در مورد طرح‌هاي كوچك بازسازي نيز افزود: طرح هايي مانند تعويض درها، ساخت ضريح شهدا، مقرنس كاري داخل حرم ها، آيينه كاريها و طلاكاري حرم‌ها ازپروژه‌هاي كوچك بازسازي است كه توسط ستاد بازسازي عتبات درحال انجام است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین