عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
در شهرک سینمایی تاریخی قم؛
سریال حضرت معصومه(س)در 40 قسمت از بدو تولد تا زمان هجرت و فوت در شهرک سینمایی تاریخی قم به تولید می‌رسد.

عقیق: علی اصغر توکلی اصل از ساخت سریال حضرت معصومه(س) در 40 قسمت خبر داد و اظهار داشت: پیش تولید این فیلم آغاز شده و در حال حاضر جمعی از محققان به تحقیق در رابطه با زندگی این بانوی کریمه اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه زمان تحقیق در پیش تولید این فیلم حدود هشت ماه پیش بینی شده است تصریح کرد: برای دستیابی به اسناد و مدارک تاریخی در ارتباط با حضرت معصومه(س) از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گرفتیم.

مدیر تولید سریال حضرت معصومه(س) تصریح کرد: از آستان مقدس حضرت معصومه(س) چندین جلد کتاب و نرم افزار در اختیارمان قرار داده شده که محققان مشغول مطالعه و بررسی هستند.

توکلی اصل با بیان اینکه منابع گسترده‌ای در حال حاضر برای نگارش فیلمنامه سریال حضرت معصومه(س) در اختیار نداریم گفت: به همین دلیل تحقیق و کاوش در این زمینه بسیار زمان‌بر است.

وی تحقیق در ارتباط با زندگی حضرت معصومه(س) را بسیار سنگین دانست و گفت: با توجه به حساسیت در این کار با دفاتر مراجع عظام آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله وحید خراسانی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت الله سعیدی رایزنی صورت گرفته تا از نظرات ایشان به صورت شایسته در نگارش و تحقیق این فیلم بهره ببریم.

مدیر تولید سریال حضرت معصومه(س) ادامه داد: برای تحقیق بیشتر در ارتباط با زندگی حضرت معصومه(س) باید با مراجعه به کتابخانه‌هایی که می‌توان اثری مربوط به زندگی حضرت معصومه(س) یافت مراجعه کنیم که در این راستا کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و کتابخانه آستانه حضرت معصومه(س) از مهم ترین کتابخانه‌هایی است که برای تحقیق از آنها بهره خواهیم برد.

وی اضافه کرد: برای تولید این فیلم از نظرات محمود فلاح تهیه کننده سریال تاریخی مختارنامه که اثری ارزشمند و موفق محسوب می‌شود به همراه تنی چند از دیگر تهیه کنندگان و کارگردانان بزرگ سینمای کشورمان استفاده می‌کنیم.

توکلی اصل با بیان اینکه دقت و حساسیت در تولید این فیلم بسیار بالا است گفت: تولید یک سریال فاخر دینی بسیار زمان‌بر و نیازمند تحقیق فراوان است و نمی‌توان برای تولید اثری تاریخی از فیلم نامه سبک و کم محتوا استفاده کرد.

مدیر تولید سریال حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه احتمال تولید این سریال در یکی از شهرک سینمایی‌های قم که برای تولید فیلم‌های تاریخی در نظر گرفته شده است وجود دارد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین