عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت خدمت به نظام اسلامی، گفت: خدمات و فعالیت‌هایی که روحانیان در قالب نظام اسلامی انجام می‌دهند دارای اجر و ثواب فراوان است، از این رو باید با جدیت در این مسیر حرکت کنند.

عقیق: حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار گروهی از طلاب و روحانیون عقیدتی سپاه، با اشاره به آیات و روایات بر ضرورت مشورت کردن با دیگران تأکید کرد و گفت: در آیات قرآن خطاب به پیامبر(ص) آمده با دیگران مشورت سپس بر خدا توکل کن.
وی ادامه داد: زمانی که خداوند به پیامبر(ص) مشورت با دیگران را توصیه می‌کند از این جنبه است که دیگران نیز به مشورت و راهنمایی با دیگران اهمیت دهند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت‌های تعلیم و تعلم، ابراز کرد: تعلم به معنای فراگیری و تعلیم به معنای آموختن به دیگران است.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با بیان این‌که سنت مباحثه در حوزه‌های علمیه کمرنگ شده است، اظهار کرد: طلاب باید این سنت مهم را در حوزه‌های علمیه احیا کنند چون با توجه به مباحثه و مشورت‌های علمی می‌توانند به موفقیت برسند.
وی بر ضرورت الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) اشتباهات مردم را به طور مستقیم گوشزد نمی‌کردند و با اقدامات غیر مستقیم مردم را راهنمایی و تربیت می‌کردند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که خداوند در برخی از آیات قرآن پیامبر(ص) را مخاطب قرار داده است،‌ ابراز کرد: یکی از اهداف این امر این است که مردم در کارهای خود پیامبر(ص) را الگو قرار دهند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی مشکلات پیش روی طلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: سلایق و اخلاق طلاب متفاوت است و همه باید برای موفقیت در راه تبلیغ دین تلاش کنند.
وی عفو و گذشت را یکی از خصلت‌های مورد نیاز طلاب علوم دینی برشمرد و اظهار کرد: طلاب نباید دچار غرور شوند و موقعیت و لباس نباید آنها را فریب دهد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: مبلغان باید با زبان و رفتار خود امر به معروف کرده و با این روش مردم را جذب دین کنند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سختی‌هایی که در راه تبلیغ دین برای پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و مبلغان وجود داشت، گفت: همه افراد زیر بار حق نمی‌روند البته این امر نشان دهنده ایراد در کار پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیست بلکه به خاطر قابلیت‌های پایین افراد است.
وی بیان کرد: خدمات و فعالیت‌هایی که روحانیان در قالب نظام اسلامی انجام می‌دهند دارای اجر و ثواب فراوان است، از این رو باید با جدیت در این مسیر حرکت کنند .


منبع:آینده روشن

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین