عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
چاپ چهارم کتاب «رهایی از تکبر پنهان» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان منتشر و روانه بازار نشر شد.
عقیق: انتشارات »بیان معنوی» که مهر ماه سال گذشته کتاب «رهایی از تکبر پنهان» اثر حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان را منتشر کرده بود، امسال برای چهارمین بار این کتاب را تجدید چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در کتاب «رهایی از تکبر پنهان» به پرسش‌هایی نظیر «با وجود اینکه ما آدم‌ها ذاتاً بد نیستیم، چرا تکبر همیشه با ما همراه است؟»، «چه کسانی بیشتر در معرض تکبر هستند؟»، «تکبر چگونه به روح ما راه می‌یابد؟»، «چرا پنهان بودن عیوب بدتر از پنهان بودن خوبی‌هاست؟»، «چگونه گناه سبب بهشت رفتن انسان می‌شود؟»، «چه کسانی متکبر می‌شوند؟»، «چرا داستان خلقت انسان با تکبر ابلیس آغاز می‌شود؟»، «چرا خدا برای هدایت انسان متکبر کاری نمی‌کند؟»، «چرا نباید نگاه اخلاقی را در عرصه سیاست کنار گذاشت؟»، «چرا تکبر به ولی‌خدا زشت‌تر از تکبر به خلق خداست؟» و «کی پنهان ماندن تکبر از دیگران بد نیست؟» پاسخ داده شده است.

 

در بخشی از کتاب «رهایی از تکبر پنهان» می‌خوانیم: مهم‌ترین آموزه‌ای که پدران و مادران و همه مراکز تعلیم و تربیت می‌توانند برای رشد راندمان علمی بچه‌ها به‌ کار بگیرند، آموزش تواضع و دوری از تکبر به آنها است؛ چراکه تکبر مهم‌ترین عامل نفهمیدن و کج فهمیدن است. چه خوب است معلمان، در پیچ و خم تعلیم و تربیت، بیش از همه تعالیم به این بپردازند که در دل دانش‌آموز چیزی از تکبر باقی نماند. و چه خوب است که در حوزه و دانشگاه هم به خطر تکبر، به عنوان مهم‌ترین عامل ایجاد رکود علمی، بیشتر توجه شود. کسی که متکبر باشد، نمی‌فهمد و یا حاضر نیست متوجه اشتباه خودش بشود و رأی خودش تغییر دهد».

انتشارات «بیان معنوی» کتاب «رهایی از تکبر پنهان» نوشته «حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان» در 224 صفحه و با قیمت 5200 تومان با شمارگان 2500 نسخه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین