عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
مداحی حاج سعید و محمد حسین حدادیان در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(ع)
تعجب می کنم از کسی که مرگ را فراموش می کند. این همه میّت پیر و جوان می بیند، این همه اعلامیه می بیند، اما مرگ را فراموش می کند.

 حسینیه فاطمه الزهرا(س)

مراسم هیئت هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام کرمی نیا و مداحی حاج سعید و محمد حسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام کرمی نیا:

*روایاتی که از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است غالبا حکمت آمیز است، حضرت می فرمایند: من از 6 دسته تعجب می کنم. عجبتُ للبخیل، من از انسان بخیل تعجب می کنم.

*دومین چیزی که حضرت از آن تعجب می کنند، عجبتُ للمتکبّر، فرمودند: من از آدمی که کبر و تکبر دارد تعجب می کنم.

*سومین گروه افرادی هستند که عجبتُ لِمن شکّ فی الله و هو یَری خلق الله تعجب می کنم از کسی که در وجود خدا شک میکند در حالی که خلق خدا را می بیند. آسمانها و زمین را می بیند، انسانها و حیوانات و گیاهان، جمادات و انواع موجودات را می بیند و شک دارد. همه اینها گروه هایی هستند که مشکل اعتقادی دارند.

*امیرالمومنین درباره ی چهارمین دسته می فرمایند: تعجب می کنم از کسی که مرگ را فراموش می کند. این همه میّت پیر و جوان می بیند، این همه اعلامیه می بیند، اما مرگ را فراموش می کند. آگاهی نسبت به مرگ، یاد مرگ، اینها نباید فراموش شود. در دانشگاهی شهیدی را می خواستند دفن کنند، نگذاشتند. گفتند مگر اینجا قبرستان است! در حالی که آگاهی نسبت به مرگ آدم را می سازد. حضرت تعجب می کنند از افرادی مرگ را فراموش می کنند.

*پنجمین گروهی که حضرت علی(ع) از آنها تعجب می کند کسانی هستند که پیدایش پدیده ها را انکار می کنند، آخرت را انکار می کنند اما همین دنیا را دیده است. آفرینش این دنیا را دیده است. 

*حضرت علی (ع) می فرمایند:  عجبت لعامر دار الفناء و تارک دار البقاء تعجب می کنم از کسی که این دنیای نابود شدنی و فانی را دائم آباد می کند اما عالم آخرت که دائمی است را ترک و فراموش کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین