عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
حجت‌الاسلام مستشاری:
معاون امور دفاتر اساتید و مبلغان نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه سینه‌زن‌ها و زنجیرزن‌ها در گذشته پیراهن مخصوص عزا داشتند،گفت: به جای درآوردن پیراهن بیایید پیراهن عزای گذشتگان را احیا کنیم.

حجت‌الاسلام مستشاری در نشست سراسری هیئت‌های مذهبی دانشجویی کشور که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، گفت: هئیت‌های مذهبی در مسائلی مالی احتیاط کنند هرچه در امور مالی دقیق‌تر باشید در امور آخرت راحت‌تر می‌شوید مال خوب نسل پاک را به همراه دارد.

 

معاون امور دفاتر اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه لخت شدن در عزاداری و در آوردن زیرپوش در جلسه مردمی حرام نیست، خاطرنشان کرد: اگر شان جلسه اهل بیت (ع) با این کار حفظ نشود و غریبه‌ای وارد شود و آن را به تمسخر بگیرد و یا اینکه لخت شدن باعث گناه یا ترس کسی شود این امر حرام است.

 

مستشاری با بیان اینکه در عزاداری‌ها باید سنگین برخورد شود، گفت: گذشتگان ما پیراهن عزا داشتند دانشجویان بیایند آن را احیا کنند سینه‌زن‌ها و زنجیرزن‌ها پیراهن مخصوص عزایشان بلند بود من به شخصه در آوردن لباس و زیرپوش را در مجالس اهل بیت برای عزاداری در شأن اهل بیت (ع) نمی‌دانم.

 

وی با بیان اینکه شور در عزاداری‌ها خوب است، گفت: متأسفانه برخی کارهایی که ما انجام می‌دهیم تند است که باعث انعکاس نامناسبی از مجلس ما می‌شود اگر می‌خواهید مسیحی را مسلمان کنید نباید شور را نشان دهیم چون شور را درک نمی‌کند.

 

معاون امور دفاتر اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خطاب به دانشجویان اظهار داشت: هنگامی که در مجالس عزاداری خانم‌ها نیز وجود دارند آقایان رعایت کنند و مداح نیز نباید هر گونه حرفی را بزند.

 

مستشاری با تأکید بر این امر که جلسات هیئت باید به‌ گونه‌ای اداره شود که تبلیغ خشونت علیه دین نباشد، خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از تبلیغات علیه شیعه اقدامات زیادی را انجام می‌دهد طالبان را خود امریکایی‌ها درست کردند اما اگر فیلم‌های سربریدن افراد را توسط طالبان ببینید حالتان بد می‌شود.

 

وی استفاده از قمه را اگر جهت سوءاستفاده دشمن علیه اسلام باشد را حرام دانست و گفت: اگر دشمن بخواهد اصل عزاداری را تعطیل کند می‌ایستیم اما اگر بخواهد با سوءاستفاده از ابزاری مانند قمه علیه دین ما تبلیغ کند با افتخار قمه را کنار می‌گذاریم چون هیچ حدیث و روایتی در خصوص استفاده از قمه نیامده است.

 

معاون امور دفاتر اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تأکید کرد: در عزاداری‌ها سعی کنیم بچه‌ها نترسند اگر مهمان دارید مراعات آنان را بکنید در اشعار و نوحه‌ها سگ و گربه دانستن انسان که آقا ما سگ شما هستیم درست نیست گفتن این حرف‌ها جایش پشت تریبون نیست چون مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد در مناجات امام سجاد (ع) این حرف‌ها گفته نشده است.

 

مستشاری خاطرنشان کرد: هنگامی که بحث وحدت سیاسی مهم است لعن علنی نباید صورت گیرد چرا که ما شیعیان و اهل تسنن دشمن مشترک داریم نباید به مقدسات یکدیگر لعن بگوییم.

 

وی زیارت عاشورا را مدل لعن به صورت کنایه دانست و بیان داشت: امام صادق (ع) بعد از نماز چهار نفر را به کنایه لعن می‌کردند.

 

این مسئول در پایان تأکید کرد: مراقب باشید شأن مجالس اهل بیت (ع) را پایان نیاورید.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین