عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۷
یک واقف اصفهانی 14 هزار و 700 جلد کتاب و مجله به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

عقیق: رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: یک واقف اصفهانی 14 هزار و 700 جلد کتاب و مجله به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

محمدهادی زاهدی روز در جمع خبرنگاران افزود: این مجموعه شامل کتاب چاپی، چاپ سنگی، دست نویس کهن(نسخه خطی)، مجله، پاکت نامه، برگه اسناد، بروشور و کاتالوگ می باشد که توسط حاج شیخ علی آقا عابدیان اهدا شده است.

وی کتابهای اهدایی این واقف اصفهانی را به دو زبان فارسی و عربی و در موضوعات تفسیر، عقاید، ادیان، تاریخ اسلام، ادبیات، فقه، فلسفه، روان شناسی، تاریخ، جغرافیا و سرگذشت عنوان کرد.

او گفت: حاج شیخ علی آقا عابدیان جانشین سابق نماینده ولی فقیه در بهبهان می باشد که حدود 40 سال به خرید و جمع آوری این کتابها پرداخته و اکنون به دلیل ارادت به حضرت امام رضا(ع) این مجموعه ارزشمند را به آستان قدس رضوی اهدا کرده است.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ادامه اظهار داشت: از آغاز امسال بیش از 100 هزار جلد کتاب از سوی سازمانها، نهاد ها و اشخاص حقیقی و حقوقی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است.

وی افزود: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 مترمربع زیربنا دارای 10 کتابخانه تخصصی، 37 کتابخانه وابسته در سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هند است و یکی از قطبهای علمی و فرهنگی منطقه به شمار می رود.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین