عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
نخستین جشنواره ملی شعر «رسول مهربانی» شب گذشته با حضور آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شاعران نبوی ایران به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد.

عقیق: در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا به مدت بیش از چهارساعت به طول انجامید، شاعرانی از سراسر کشور به اجرای شعرهایی با مضمون نبی مکرم اسلام(ص) پرداختند.

در ابتدای این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری دبیر این جشنواره و مدیر پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی گفت: این جشنواره فصلی نو در عرصه شعر تقریبی و شعر نبوی در کشور است که قرار است هر سال در ایران برگزار شود.

وی افزود: ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره گامی در جهت برگزاری همه ساله این جشنواره است، زیرا باور داریم که اثر گذاری شعر در جامعه بسیار زیاد است و هنرمندان کشور در این عرصه باید خلاقیتی بیش از گذشته در ارایه چهره حقیقی پیامبر اکرم(ص) داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری عنوان کرد: شعر ناب در کلام نبوی به حکمت تعبیر شده است و در تعبیری دیگر از این حضرت، حکمت، گمشده مومن است؛ پس شعر ناب حکمت است و گمشده مومن؛ پس همگان باید در این راستا گام های اساسی برداریم تا هرچه بیشتر خود را در معرض رحمت الهی با خدمت به حضرت محمد(ص) قرار دهیم.

خاطرنشان می شود درادامه این مراسم، 20نفر از شاعران برگزیده از سراسر کشور به اجرای شعرهای خود در منقبت رسول اکرم(ص) پرداختند.

تقدیر از محمدعلی مجاهدی، احد ده بزرگی و حمیدرضا شکارسری و عبدالله رییسی به پاس سالها مجاهدت در عرصه شعر نبوی از دیگر بخش های این برنامه بود ودر پایان نیز  جوایز برگزیدگان این جشنواره اعطا شد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین