عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۳
امام جمعه ماکو:
امام جمعه ماکو گفت: متفکران امت اسلامی و علما باید منشور جهانی وحدت اسلامی را بنویسند.

عقیق: حجت‌الاسلام ایوب رنجبری افزود: با توجه به اینکه استکبار جهانی و کفر مدت‌ها پیش راه خود را انتخاب کرده‌اند و هدف اصلی آنان، ایجاد اختلاف و شکاف بین امت‌ها و ایجاد اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی است، باید آگاه بود که این امر بیداری جهان اسلام را می‌طلبد و متفکران امت اسلامی و علما باید منشور جهانی وحدت اسلامی را بنویسند.

وی با بیان این‌که «وحدت و اتحاد مطالبه قرآن کریم است» افزود: همه باید به ریسمان الهی چنگ زنند و وحدت خود را در مقابل دشمنان اسلام حفظ کنند، زیرا استکبار جهانی با ایجاد جریان‌های تکفیری نظیر وهابیت، درصدد ایجاد اختلاف و شکاف میان مسلمانان و در نتیجه نابودی جهان اسلام است.

رنجبری با اشاره به روابط مسلمانان شیعه و سنی، گفت: برادران تشیع و اهل سنت باید در برابر فتنه‌های دشمنان و حملات تروریستی صهیونیست‌ها اتحاد خویش را حفظ کنند و فریب سرویس‌های جاسوسی دشمن را نخورند.

وی اظهار کرد: ضرورت اولیه برای وحدت پایدار، برگزاری جلسات و مباحث علمی در جامعه می‌باشد، زیرا نشست‌های سالم و سازنده، همیشه ارزشمند و مورد احترام است.

امام جمعه ماکو با اشاره به هویت یکسان گروه‌های سیاسی کشورمان، گفت: اهداف و آرمان‌های واحد و کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها، پایه و اساس وحدت ملی را به ارمغان می‌آورد و در این راه، همواره باید به یاد داشته باشیم که توهین و جسارت به ارزش‌های یکدیگر، بزرگ‌ترین دشمن سیاست و سیاست مدار است.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین