عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
وزیر حج عربستان با اشاره به کاهش میزان حجاج به سبب طرحهای توسعه در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه تاکید کرد: کاهش سهمیه حج کشورهای اسلامی در موسم حج سال آینده نیز ادامه می یابد.

عقیق: بندر بن محمد حجار، وزیر حج عربستان اعلام کرد: کشورش در موسم حج آینده برای دومین سال پیاپی، کاهش سهمیه حجاج را اعمال می کند. بر این اساس که سهمیه حج حجاج خارج از عربستان را به میزان 20 درصد و حجاج داخل را به میزان 50 درصد کاهش می دهد.
وی علت این تصمیم عربستان را طرحهای توسعه در حرم شریف مکی اعلام کرد.
حجار در دیدار با هیاتی از اداره حج ترکیه اعلام کرد: در موسم حج آینده نیز کاهش میزان حجاج به سبب طرحهای توسعه در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه اعمال می شود تا حجاج مناسک خود را در آرامش و راحتی و امنیت به جا آورند.
به گزارش رسانه های عربستان، بندر حجار گفت: پس از پایان طرحهای توسعه که برای خدمت به ضیوف الرحمن اجرا می‌شود، امکان افزایش سهمیه‌ها وجود دارد.
عربستان در موسم حج سال گذشته، تعداد حجاج داخل را به میزان 50 درصد و حجاج خارج را به میزان 20 درصد کاهش داد، البته در عمل، تعداد کسانی که از داخل عربستان در موسم حج اخیر شرکت کردند، چندین برابر سهمیه قانونی عربستان بودند.
اداره کل آمار عربستان اعلام کرده بود تعداد کل کسانی که در موسم حج سال گذشته در موسم حج شرکت کردند، یک میلیون و 900 هزار نفر بوده است که نسبت به سال قبل از آن، بیش از 37 درصد کاهش داشت.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین