عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
میثم مطیعی، مداح اهل‌بیت(ع) در شب شهادت امام عسکری(ع) و در آستانه ۹ ربیع الاول، به قرائت حدیثی از آن حضرت پرداخت و نسبت به جریانات تندروی شیعی در انگلیس و آمریکا که به ارائه تصویر نامناسب از تشیع می‌پردازند، واکنش نشان داد.

عقیق: در شب شهادت امام عسکری و در آستانه 9 ربیع الاول، میثم مطیعی، از مداحان جوان و نام‌ آشنای تهران، با نقل حدیثی از آن حضرت نسبت به جریانات تندروی شیعی که در انگلیس و آمریکا به ارائه تصویر غیرواقعی از تشیع می‌پردازند، واکنش نشان داد.

وی گفت: من چند جمله ی از امام حسن عسکری نقل می‌کنم که هم معرفتمان بالا برود و هم دلیلی دارد که این روایت را نقل می‌کنم. روایت را مرحوم ابن‌شعبه حرانی در تحف‌العقول نق کرده و خیلی از بزرگان امامیه هم آن را نقل کرده‌اند: دستور جامعی و کامل برای شیعیان است:

و قال علیه السلام لشیعته: اوصیکم بتقوی الله و الورع فی دینکم و الاجتهاد لله و صدق الحدیث و اداء الامانة الی من ائتمنکم من بر او فاجر و طول السجود و حسن الجوار فبهذا جاء محمد صلی الله علیه و آله صلوا فی عشایرهم و اشهدوا جنائزهم و عودوا مرضاهم و ادو حقوقهم فان الرجل منکم اذ ورع فی دینه و صدق فی حدیثه وادی الامانته و حسن خلقه مع الناس قیل هذا شیعی فیسرنی ذالک اتقو الله و کونوا زینا و لا تکونوا شینا جر و الینا کل مودة و ادفعوا عنا کل قبیح فانه ما قیل فینا من حسن فنحن اهله و ما قیل فینا من سوء فما نحن کذالک، لنا حق فی کتاب الله و قرابة من رسول الله و تطهیر من الله لا یدعیه احد غیرنا الا کذاب، اکثروا ذکر الله و ذکر الموت و تلاوة القرآن و الصلوة علی النبی صلی الله علیه و آله فان الصلوة علی رسول الله عشر حسنات، احفظوا ما وصیکم به و استودعکم الله و اقراء علیکم السلام.

شما را به تقوای الهی و ورع در دین وصیت می‌کنم و کوشش برای خدا و راستگویی و ادای امانت به هرکسی که تو را امین خود قرار داد، چه آدم بدی باشد و چه خوب. اهل سجده طولانی باشید، خوش مشرب و خوش معاشرت باشید و این دستورات را پیامبر(ص) آورده: در محله مخالفین ما نماز بخوانید و در تشییع جنازه آنها حاضر شوید و از بیمارانشان عیادت کنید و حقوق آنها را بپردازید، اگر یکی از شما این خصائل را داشته باشد، مردم می‌گویند این شیعه است و این مرا خوشحال می‌کند. پس تقوا پیشه کنید و مایه زینت ما شوید و موجب ننگ و عار ما نشوید، مردم را به ما متمایل کنید.

وی تأکید کرد: گوش کنند آن جاهل هایی که فردا آبروی شیعه را می‌برند. آنهایی که فکر می‌کنند هنر می‌کنند که در رسانه‌های ماهوارهای جعلی خود به اسم شیعه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از لندن و آمریکا برای ما تولید محتوا می‌کنند. شما هنری نکردید که چهره شیعه را اینگونه معرفی می‌کنید

امام عسکری می‌فرماید: مردم را به ما متمایل کنید و بدی‌هایی را که  به ما نسبت می‌دهند را از ما دور کنید. هر خوبی که درباره ما می‌گویند، ما اهل و شایسته آن هستیم، اما هر بدی که می‌گویند ما اینگونه نیستیم. ما را در کتاب خدا حق مقرری است،... زیاد ذکر خدا بگویید و یاد مرگ کنید و اهل تلاوت قرآن باشید، زیاد صلوات بفرستید، چراکه صلوات بر پیغمبر 10 حسنه است؛ ای شیعیان آنچه که من وصیت کردم حفظ کنید و من شماها را به خدا می‌سپارم و با شما وداع می‌کنم.

مطیعی ادامه داد: فردا 9 ربیع است؛ بشنوند آنهایی که با اعمال و رفتارشان کاری می‌کنند که شیعیان هند و پاکستان و کشمیر و سیستان و بلوچستان ما هزینه آن را می‌هند. معنای وحدت را باید فهمید، وحدت ما تقریب مذاهب است نه تذویب. ما مصالح عالیتر و دشمن مشترکی داریم که می‌خواهد ما باهم درگیر کند و باید از اختلافات دست برداریم. همه آنهایی که در میان شیعیان طبل اختلافات را بلندتر می‌نوازند، همه نادان نیستند، یک عده مأموریت دارند تا چهره شیعه را مشوه کرده و شیعه و سنی را به جان هم بیندازند.

مطیعی ضمن تاکید بر لزوم فهم معنای درست وحدت گفت: باید به خاطر مصالح بالاتر، از اختلافات دست برداریم، زیرا دشمن مشترکی وجود دارد که دنبال صید ماهی خودشان هستند.



دریافت


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
5
21
احسنت بسيار زيبا و مستدل و علمي بود. چقدر روايت امام عسكري زيبا و كاربردي بود. با احترام به همه سروران مداح: اي كاش همه مداحان ما وقتي حرفي ميزدن قبلش مطالعه ميكردن. البته خيلي ها الحمدلله اينجوري هستند خدا بيشترشون كنه
HaDs
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
9
17
به نظرم بهترین مداح حال حاضر ایرانن.هم از نظر صدای تاثیر گذارشون هم متن مداحی هاشون که کلی اطلاعات به آدم میده.خیییلی ها از صدای ایشون منقلب شدن از جمله خود من
خدا بیشتر از این عزتشون بده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
من نميدونم چرا يك عده به حاج ميثم منفي ميدن. بابا مگه جاي شماها رو تنگ كرده؟ ايم كيتونه منشاش حسادت باشه
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
12
11
ایشات از مداحان ارزشمند هستند ولی به نظر بنده مداحان عزیز نباید سخنرانی کنند چون سخنرانی جز شوون عالمان می باشد.بنابراین این رویه ای که رواج پیدا کرده و مداحان هم سخنرانی می کنند باید منسوخ شود.یاعلی
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ایشون سخنرانی نکردند بلکه بیشتر صحبتشون خواندن روایته اون هم با استناد.....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
سلام اقا حامد همه ميدونن كه آقا ميثم با اينكه دكتره و استاد دانشگاهه هيچ وقت تو هيان حرف نميزنه من خودم از ايشون شنيدم كه ميگفت من معتقدم زبان مداح شعر و روضه است اگر شروع به حرف زدن كرد از دايره مداح خارج شده ايشون معتقده اگر روشنگري و انتقال معارف هم بخواهد صورت بگيرد بايد در لا به لاي اشعار باشد. اما اين صحبتهاي نه ربيع كه گفت من تو هيات بودم. گفت من هيچ وقت حرف نميزنم ولي امشب احساس كردم وظيفه شرعيمه راجع به 9 ربيع و تحركان برخي ها تدكر بدم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
6
16
درود بر بصیرت حاج میثم.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
دمت گرم آقا مطيعي كه با دقت حرف ميزني و هر جوري صحبت نميكني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
5
16
درود بر این مداح....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
4
11
انشاالله که خداوند این مداح عزیز را برای همه حفظ کنند
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
4
3
واقعا تعجب میکنم چرا عده ای به کامنت " انشاالله که خداوند این مداح عزیز را برای همه حفظ کنند" منفی میدند....
واقعن که!!!!!!!!!

بابا اگه قبولش ندارید دلیل نداره منفی بدین...من اگر مداحی رو قبول نداشته باشم باز هم برای سلامتیش دعا میکنم...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین