عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
آيت الله سيستاني در اين ديدار تأکيد کرد که دين اسلامي با همه اديان ديگر موجود در جهان رابطه، نقاط مشترک و روابط خوبي دارد و اين زمينه خوبي براي برقراري صلح در جهان است.

عقیق: اخبار رسيده از شهر نجف أشرف در عراق حاکي از آن است که يک گروه از مسيحيان کاتوليک به ديدار مرجع عاليقدر جهان تشيع، حضرت آيت الله سیستانی رفتند.
گفته مي شود اين گروه مسيحيان کاتوليک، اعضاي يک مؤسسه کاتوليکي بين المللي بنام "گروه سانت ايگيديو" هستند که طي چند روز اخير به نجف سفر کرده اند.
اين مسيحيان کاتوليک پس از ديدار با حضرت آيت الله سيستاني، در کنفرانسي خبري ضمن ابراز خرسندي فراوان از اين ديدا، ديدگاه اين مرجع عاليقدر جهان تشيع در مورد "صلح" در عراق و سراسر جهان، را مورد تحسين قرار دادند.
در همين راستا "اندريه ترنتيني" نماينده "گروه سانت ايگيديو" طي اظهاراتي در اين کنفرانس خبري گفت: ما از ديدار با اين مرجع تقليد شيعه، آيت الله سيستاني بسيار خوشحاليم و اميدواريم که زمينه هاي همکاري بيشتر ميان ما و دفتر ايشان در آينده برقرار گردد.
وي در ادامه افزود:‌ آيت الله سيستاني در اين ديدار تأکيد کرد که دين اسلامي با همه اديان ديگر موجود در جهان رابطه، نقاط مشترک و روابط خوبي دارد و اين زمينه خوبي براي برقراري صلح در جهان است. ما نيز با ديدگاه آقاي سيستاني در مورد صلح در جهان موافق و هم نظر هستيم.
قابل ذکر است،‌ اين گروه از مسيحيان کاتوليک علاوه بر ديدار با حضرت آيت الله سيستاني، به زيارت حرم مطهر أمير المؤمنين(ع) نيز رفتند. آنها همچنين با برخي ديگر از علما و مراجع نجف أشرف ديدار و گفتگوهايي انجام دادند.
آنان قرار است در سميناري که از سوي يکي از مؤسسات فرهنگي در نجف برگزار مي شود،‌ شرکت کنند. موضوع اين سمينار "بررسي راه هاي دستيابي به صلح و همزيستي مسالمت آميز بين اديان در عراق و جهان" است.


منبع:شیعه آنلاین


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین