عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
آیت‌الله جوادی‌آملی:
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، فطرت انسان را سازگار با تعالیم دینی و الهی دانست و گفت: تعالیم الهی توسط پیامبران بر اساس فطرت انسان است، به همین دلیل این تعالیم مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
عقیق: این مرجع تقلید در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم با قرائت آیاتی از سوره یاسین افزود: فطرت انسان همانند کتیبه‌ای است که می‌توان حق و باطل را بر روی آن نگاشت و خداوند این فطرت را در نهاد انسان قرار داده تا به وسیله آن راه درست را بشناسد.

وی با تاکید بر انطباق تعالیم با فطرت انسان عنوان کرد: باید گفتار، اعمال و تعالیم بیرونی را با فطرت سنجید و اگر این دستورات و تعالیم منطبق با فطرت باشد باید آن را پذیرفت وگرنه نمی‌توان این گفتار و اعمال را قبول کرد.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: دفاع از دین خدا نیز با فطرت انسان سازگار است و اگر کسی خود و دیگران را به دفاع از دین خدا دعوت کند مردم آن را می‌پذیرند و به دنبال او به راه می‌افتند همانند امام خمینی(ره) که قائد و پیشرو بود و مردم از او پیروی کردند و به حمایت از او پرداختند.

وی دین اسلام را نیز دینی مطابق با فطرت انسان برشمرد و گفت: دین مبین اسلام دینی کامل و همگانی است و تا قیامت نیز دارای دوام و پایداری می‌باشد و احکام و قوانین رسول الله به عنوان خاتم پیامبران تا روز قیامت نافذ و پا برجاست.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرد: پرستش خدای متعال امری فطری است زیرا خدا بی نیاز از بندگان خود می‌باشد و رزق بندگانش در دستان اوست و این امر با فطرت انسان مطابقت دارد.

وی در این جلسه یادآور شد: هیچ اراده‌ای توان مقابله با اراده خدا را ندارد، اما با این حال رحمت خداوند همیشه بر غضب او سبقت دارد و در هر کجا که بخواهد عذابی نازل کند رحمت او وارد می‌شود.

این مفسر قرآن کریم گفت: برخی از مردم نصیحت و راهنمایی را نمی‌پذیرند و با رفتارشان، عقل عملی خود را فلج کرده‌اند و با جهل و نادانی خود به جنگ با علما می‌روند از این رو بسیاری از علما کشته جهل هستند.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین