عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید قم گفت: آنچه که بسیار بر آن تاکید شده عمل ما است و در آیات قرآنی نیز تاکید شده که فقط نگران عمل خود باشید و به فکر روزی نباشید که خداوند روزی شما را خواهد داد.

عقیق: آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از سپاهیان با اشاره به اینکه همه آفریده‌ها محتاج به خدا هستند، اظهار کرد: ما در تمام زندگی‌ نیازمند به خدا هستیم و یک لحظه نمی‌توانیم به حال خود رها شویم.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از خداست و نباید خود را گم کنیم گفت :خداوند می‌فرماید که روزی بنده‌‌ها دست من است و روزی شما به حق است و به شما داده می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه لقمان به فرزندش گفت: «خداوند تو را به این دنیا آورد و با اینکه به تو وعده‌ای نداده بود روزی تو را داد، پس غصه روزی را نخور و فقط نگران اعمال خود باش» اظهار داشت: این در حالی است که همه ما نگران روزی خود هستیم.

وی با بیان اینکه آیا تاکنون پیش آمده که نگران باشید که نمازتان درست بود یا خیر و یا مبادا عملتان خلاف باشد، گفت: آنچه که بسیار بر آن تاکید شده عمل ما است و در آیات قرآنی نیز تاکید شده که فقط نگران عمل خود باشید و به فکر روزی نباشید که خداوند روزی شما را خواهد داد.

علوی گرگانی با اشاره به اینکه سرمایه انسان‌ها به یک باد و یک نفس بند است، تصریح کرد: سرمایه‌ای که به هیچ چیزی بند نیست و با یک نفس از بین می‌رود این همه نگرانی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبران به ما دستور آرامش دادند عنوان کرد: اینکه امامان پیروان همه دین‌ها را برادران خود معرفی می‌کردند به خاطر این بود که بگویند همه ما فرزندان آدم هستیم و همه برادریم.

وی با اشاره به اینکه در این دنیا هر کسی می‌تواند فرقه‌ای را انتخاب کند اذعان کرد: در بین همه فرقه‌ها حق و باطل وجود دارد و انسان‌ها باید آنها را به درستی بررسی کنند و به سوی حق بروند.

علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند حق و باطل را به ما نشان داده است، گفت: خداوند راه را به ما نشان داده و انتخاب با خود ما است و باید راه درست را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه دوره بصیرت که برای نیروهای نظامی برگزار می‌شود طرح بسیاری خوب و مفیدی است، مطرح کرد: این برنامه‌ها برای این نکته است که ما را بیدار کند تا بیشتر به اعمال خود فکر کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما باید بدانیم که چرا خدا هست و چه به ما داده است، گفت: ما باید به دنبال این مسائل برویم و خدا را بشناسیم و سپس ببینیم که سخن خدا چیست.

وی با اشاره به اینکه خدا پیغمبران را فرستاد و حق و باطل را به ما نشان داد، بیان کرد: در نهایت همه ما به سوی خدا باز می‌گردیم و باید پاسخگوی کارهای خود باشیم.

علوی گرگانی با اشاره به اینکه در قیامت از همه می‌پرسند که در دنیا چه کرده‌اید، عنوان کرد: در قیامت خداوند از علما و مراجع نیز در مورد اعمالشان در دنیا می‌پرسد و همه باید در برابر خداوند پاسخگوی اعمال خود باشیم.

وی بیان کرد: باید مراقب باشید تا در روز قیامت سربلند باشیم و خوش به سعادت کسی که در آن روز سر افکنده نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کسانی که در پای منبر‌ها می‌نشیند باید خوب گوش دهند و به این سخنان عمل کنند، گفت: در پای منبر پیامبر ابوجهل و ابوذر با هم می‌نشستند و مشاهده می‌کنید که عاقبت آنها چه شد و شما باید سعی کنید که ابوذری باشید و زمانی که پای سخن کسی می‌نشینید به آن عمل کنید.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین