عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
عزاداری در بیت الحسین با سخنرانی حجت الاسلام علی پناه و مداحی حاج احد خجسته و حاج مصطفی سماواتی
بچه ها از دور پدر و مادرشان را می بینند و می گویند: ما در رعایت حقوق این دو کوتاهی کردیم اگر بایستیم والدین ما بیایند متعرض بشوند وضعمان از این هم بدتر می شود...

عقیق: مراسم عزاداری ایام محسنیه در بیت الحسین با سخنرانی حجت الاسلام میثم علی پناه و مداحی حاج احد خجسته و حاج مصطفی سماواتی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام علی پناه را بخوانید:

*طبق اخباری که قرآن و روایات از روز قیامت به ما ارائه کرده اند، یقینا روز قیامت روز سختی خواهد بود تعبیر قرآن کریم از روز قیامت خیلی تکان دهنده  است. قرآن از روز قیامت تعبیر میکند به "یوم الثقیل" روز سنگین، روز سخت. روزی که درآن تمام مناسبات و اعتبارات دنیا رنگ می بازد تمام ارتباطات صمیمانه دنیایی در این روز از درجه اعتبار ساقط می شود.

*امام صادق(ع) فرمودند: مادری که کانون عاطفه است، مادری که در مدت عمر شعارش این است که خار در چشم من برود اما در پای فرزندم  نرود. این مادر با همه عاطفه ای که نسبت به فرزندش دارد حاضر می شود فرزند شیرخواره اش را زیر دست و پای اهل محشر رها کند و به داد خود برسد.

فرمودند: يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خُلَّةٌ وَلاَ شَفَاعَةٌ در روز قیامت پول به کارت نمی آید رفاقت اعتباری ندارد کسی هم نمی تواند به داد تو برسد. قرآن کریم می فرماید: در روز قیامت تمام اعتبارات دنیا از درجه اعتبار ساقط می شود. پدر و مادر فرزندشان را از دور می بینند و می گویند: ما در تربیت این ها خیلی کوتاهی کردیم اگر بایستیم واین ها سراغ ما بیایند و بابت این سستی و کوتاهی به محضر حق تعالی شکایت کنند وضع ما از این هم خراب تر میشود.

*بچه ها هم از دور پدر و مادرشان را می بینند و می گویند: ما در رعایت حقوق  این دو بزرگوار کوتاهی کردیم اگر بایستیم والدین ما بیایند متعرض بشوند وضعمان از این هم بدتر می شود. همه از هم فرار می کنند.

*پروردگار در قرآن می فرماید: یا رسول الله روز قیامت که حالات اهل محشر را می بینی گمان میکنی که آن ها مست هستند و عقل از سرشان پریده است ولی این ها مست نیستند، هراس قیامت آن ها را این چنین کرده است.

*آیت الله سیستانی در مورد تربیت فرزند فرمودند: پدر من با ما حرف میزد آن هم نه حرف زدن تحقیر آمیز، حرف زدن پدرانه ، عاقلانه ، حکیمانه وگاهی در قالب نقل داستان به ما درس زندگی می داد که این شیوه شیوه قرآنی است و تربیت غیر مستقیم.

قیامت که می شود از دو بطن عرش صدا بلند می شود، چشم ها را روی هم بگذارید و سرها را پایین بی اندازید فاطمه الزهرا(س) می خواهند از عرصه محشر عبور کنند، مگر در قیامت هم بحث محرم و نامحرم مطرح است؟ خیر محرم و نامحرمی برای این دنیاست در قیامت همه محرم هستند. پس چطور چشمها را روی هم بگذاریم سرها را پایین بی اندازیم، چون حضرت زهرا (س) میخواهند، پرتو افشانی کنند چشمی که یارای دیدن این جلوات را داشته باشد پیدا نمی شود، ایشان از عرصه محشر عبور میکنند.


اشعار خوانده شده توسط حاج احد خجسته را بخوانید:

 الهی ای فلک هرگز نگردی

اگر دور سر حیدر نگردی

الهی ای نفس بی مهر زهرا

اگر رفتی به سینه بر نگردی

****************

دخت رسول و این همه خونین جگر چرا

فلک نجات و غرق به موج خطر چرا

9 سال خانه داری و یک عمر رنج و غم سیدا

یک مادر جوان و خمیده کمر چرا

مسجد که راه خانه زهرا به رنج و غم

می رفت بر زیارت قبر پدر چرا

با داعی صحابی خیر البشر بگو

چندین جفا به دختر خیر البشر چرا

گیرم که بود بغض علی در نهاد تو

سیلی زدن به صورت زهرا دگر چرا

سیلی زدی به مادر، دستت شکسته باد

سیلی زدن مقابل چشم پسر چرا

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
1
سلام خسته نباشید
اگه ممکن صوته این مجلس و روضه شم قراربدید ممنون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین