عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
از حاج محمد رضا طاهری و میثم مطیعی تا مصطفی زمانی و حاتمی کیا در مراسم ترحیم مادر حاج مهدی سلحشور
*اینکه انسان تمام امور ضروری خود را برای خدا قرار دهد بسیار مشکل است، اخلاص در زندگی بسیار سخت است اما مادرها تنها قشری هستند که می توانند مخلصانه زندگی کنند.

عقیق: مراسم ختم والده حاج مهدی سلحشور، عصر امروز در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم شخصیت ها و چهره های بسیاری از جمله برادران طاهری، نریمان پناهی، حجت الاسلام نقویان، میثم مطیعی و جمعی از هنرمندان و مسئولین کشور شرکت داشتند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام پناهیان بود و حاج مرتضی طاهری، حاج محمد رضا طاهری و امین مقدم مداحی کردند.


نکاتی از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید:

*بی تردید مهم ترین نقشی که زن در حیات کوتاه انسانی خودش در دنیا دارد، نقش مادری است که البته در حال بی فروغ شدن است و اکنون بیشتر به نقش های دیگر زنان توجه می شود.

*نقش یک زن در مقام همسر خیلی محدود تر است از نقش زن در مقام مادری است.  نقش مادر هیچ وقت محدود نمی شود، چون زمانی که این مادر پیر شود تازه می شود مادربزرگ که وظایف دیگری برعهده او قرارگرفته است.

*نقش مادری یکی از نقش های مخلصانه ای است که می شود اجرا کرد، در قرآن می فرماید: قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، این آیه سنگین ترین آیه برای اخلاص است، معمولا کمترکسی به این می رسد که بخاطرخدا زندگی کند؛ چون به خاطر خدا زندگی کردن خیلی دشوار است.

*من که بخاطر خودم ضرورت دارد بخوابم و استراحت کنم چطور باید بخاطر خدا بخوابم؟ صریحا قرآن کریم می فرماید اجزای زندگی آدم هم باید برای خدا باشد، پیامبر گرامی اسلام به اباذر می فرماید: هر حرکت تو، حتی خواب تو بخاطر خدا باشد، تصریح فرمودند: اگر چنین نباشد تو در شمار غافلان بشمارخواهی آمد.

*اینکه انسان تمام امور ضروری خود را برای خدا قرار دهد بسیار مشکل است، اخلاص در زندگی بسیار سخت است اما مادرها تنها قشری هستند که می توانند مخلصانه زندگی کنند.

*مادری که توانسته است مخلصانه رفتار کند فرزندان او به سهولت  می توانند مخلصانه رفتار کنند، در روایت می فرماید: الإخْلاصُ غايَةُ الدِّينِ، اگر اخلاص غایت دین است نباید دسترسی به آن راحت باشد، روضه ثمره اش اخلاص است و حتی مقام شهادت هم به مقام اخلاص نمی رسد.

*اگر کسی خواست مفهوم اخلاص را برای جامعه تشریح کند باید سراغ مادران را بگیرد، کسی خواست جوانان را بسوی اخلاص  دعوت کند باید این مفهوم را با مادران آنها در میان بگذارد، مفهوم دیگری که مفاهیم برجسته دینی ماست و باید از طریق مادرها منتقل شود مفهوم ایثار است.

*حضرت موسی بن عمران(ع) از خدا خواست تا مقام امت آخرین پیامبر را نشان بدهد، خداوند فرمود تو نمیتوانی مقام معنوی امت آخرین پیامبر را ببینی، حضرت موسی بن عمران تقاضا کردند به اندازه ی ظرفیت خودم به من نشان بده، خداوند متعال به اندازه ظرفیت به او نشان داد و او غش کرد، بعد از به هوش آمدن دلیل چنین بالا بودن مقام این امت را پرسیدند، خداوند متعال بیان داشت بواسطه ی یک خصلت و آن ایثاراست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
4
روحش شاد....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
0
پس گزارش تصویریش کو؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین