عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱
عقیق: بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای كه در این كلیپ صوتی می‌شنوید:
عمر مبارك امام رضا(ع) تقريباً پنجاه و پنج سال بوده است - يعنى از سال ۱۴۸ كه سال شهادت امام صادق(ع) است تا سال ۲۰۳ - تمام زندگى اين بزرگوار با همه‌ى اين عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونى كه ميشود براى آن ذكر كرد و تصوير كرد، در همين مدّت عمر نسبتاً كوتاه انجام گرفته است. از اين مدّت پنجاه و پنج سال، نزديك به بيست سال - تقريباً نوزده سال - مدّت امامت اين بزرگوار است؛ امّا همين مدّت كوتاه را كه ملاحظه ميكنيد، تأثيرى كه در واقعيّت دنياى اسلام گذاشت و به گسترش و عمقى كه به معناى حقيقىِ اسلام و پيوستن به اهل‌بيت(ع) و آشنا شدن با مكتب اين بزرگواران انجاميد، يك داستان عجيبى است، يك درياى عميقى استآن وقتى كه حضرت به امامت رسيدند، دوستان و نزديكان و علاقه‌مندان حضرت ميگفتند كه: علىّ‌بن‌موسى در اين فضا چه كار ميتواند انجام بدهد - اين فضاى شدّت اختناقِ هارونى كه در روايت دارد كه مي گفتندوَ سَيفُ هارونَ تَقطُرُ دَما؛ خون ميچكد از شمشير هارون - اين جوان در اين شرايط، در ادامه‌ى جهاد امامان شيعه و در مسئوليّت عظيمى كه برعهده‌اش است، ميخواهد چه بكند؟ اين اولِ امامت علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا(ع) است. بعد از اين نوزده سال يا بيست سال كه پايان دوران امامت و شهادت علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا است، وقتى شما نگاه ميكنيد، مى‌بينيد كه همان تفكّر ولايت اهل‌بيت و پيوستگى به خاندان پيغمبر آن‌چنان گسترشى در دنياى اسلام پيدا كرده كه دستگاه ظالم و ديكتاتور بنى‌عبّاس از مواجهه‌ى با آن عاجز است؛ اين را علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا انجام داده.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24853/C/13921010_0124853.jpg

اين حركت امام رضا(ع) است؛ تا بالاخره مأمون طىّ همان قضايايى كه شنيده‌ايد و تكرار شده است و ميدانيد، احساس ميكند كه ناچار است علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا(ع) را - كه با نيّت هاى خاصّ خودش، آن بزرگوار را از مدينه كشانده بود، آورده بود، به خود نزديك كرده بود و قصد كشتن آن بزرگوار را هم نداشت - برخلاف آنچه تدبير كرده بود، به شهادت برساند؛ كار قضاء الهى و اراده‌ى الهى و تدبير الهى - كه پاره‌ى تن پيغمبر در اين نقطه‌ى دوردست از مدينه مدفون بشود كه خود اين يك تدبير الهى است، يك مهندسى الهى است - به وسيله‌ى دشمنان اهل‌بيت انجام بگيرد.
كار براى اهداف بلند را اين‌جورى بايد انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با اين انگيزه‌ها، با اين نيّتها، با اين اميدها بايد انجام داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین