عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۹
شب 29 صفر با مداحی حاج حسین سازور در موج الحسین(ع)
این خیلی مصیبت است که هزار و صد و هفتاد و چند سال است که از غیبت امام عصر(عج) می گذرد و هنوز ایشان 313 نفر یار واقعی پیدا نکرده اند.
گزارش تصویری شب 29 صفر در موج الحسین(ع)

صوت مداحی حاج حسین سازور

عقیق:دومین شب از مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر همزمان با شام شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه موج الحسین(ع) برگزار شد.
به گزارش عقیق در این مراسم پرشور حجت الاسلام محمد باقر علوی تهرانی به سخنرانی پرداخت.
حاج حسین سازور نیز در این مراسم مداحی و نوحه خوانی کرد.

در ادامه بخش هایی از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید:

اعمالی که مثل سراب است!

حضرت امیرالمومنین(ع) می فرمایند : گناه در چارچوب دین داری بهتر است از کار خیر در چارچوب بی دینی. برای اینکه گناه در چارچوب دین بخشیده می شود ، اما اعمال خوب در خارج از دین پذیرفته نمی شود. این فرمایش حضرت نشان دهنده این موضوع است که اگر گناهی از کسی که دین دار است سر بزند می تواند امیدوار به بخشش باشد اما فرد بی دین نمی تواند امیدوار به پذیرش عملش از طرف پروردگار باشد. در سوره مبارکه نساء آیه 48 و 116 که یک متن است در دو آیه می فرماید:  «ان الله لا یغفر ان یشرک و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء» . خدا گناه شرک را نمی بخشد . اگر انسان مشرک نباشد یعنی اهل دین است. این همان فرمایش حضرت علی (ع) است.

و اینکه فرمود خدا کار خیر را خارج از دین نمی پذیرد هم آیه دارد. در سوره مبارکه نور آیه 39 . «وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ كَسَرَابٍ بِقِيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاء حَتَّى إِذَا جَاءهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئًا» . یعنی اهل کفر اعمالشان مثل سراب است که وقتی به سمتش می روند چیزی پیدا نمی کنند.

یعنی خداوند هیچ  عمل خیری را از اهل کفر نمی پذیرد ، اعمال خیر هم باید در چارچوب دین باشد.

در سوره مائده آیه 27 هم می فرماید : «إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ . خدا اعمال خیر را فقط از اهل تقوات می پذیرد».

کدام دین؟

حالا آن دینی که می گوییم در سایه آن اعمال خیر پذیرفته می شود کدام دین است؟ سه آیه را اشاره می کنم اول در سوره مبارکه آل عمران آیه 19 آمده: «إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ  » . دین معتبر نزد خداوند اسلام است.

دوم سوره مبارکه آل عمران آیه 85 : « وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ» . اگر کسی غیر از اسلام دینی را برگزید هرگز خدا از او نمی پذیرد و در قیامت از زیان کاران است.

و سوم در سوره مبارکه مائده آیه 3: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا». یعنی دین اسلام را برای شما برگزیدم. اما کدام اسلام ؟ اسلام الیوم. این الف و لام معنی عهد می دهد. الف و لام عهد یعنی دین اسلامی که در این روز کامل شد. یعنی من از اسلام قبل از غدیر رضایتی نداشتم. حج وجود داشت ، روزه وجود داشت اما ولایت علی ابن ابیطالب نبود. پس نتیجه گیری اینکه عمل باید در چارچوب دین باشد. آن هم دین اسلام  و آن هم  اسلامی که پیامبر اسلام تفسیر کرده اند و منتهی به غدیر می شود .

آزاردهندگان امام زمان (عج)

دو هشدار برای من و شما. حضرت امام زمان (عج) در یک توقیع که برای محمد بن علی کرخی صادر فرموده اند چنین می فرمایند: «یا محمد بن علی قد آذانا جهلاء الشیعه و حمقائهم ». یعنی من امام زمان را جاهلان شیعه و احمق هایشان اذیت می کنند.

اینها کیستند؟ در ادامه می فرماید :« وَمَنْ دینُهُ جِناحُ الْبَعُوضَهِ أَرْجَحُ مِنْهُ» . کسانی هستند که بال پشه از دین آنها با ارزش تر است.

یعنی طائفه ای در بین محبان امیرالمومنین (ع) وجود دارد که وجود مبارک امام زمان می فرمایند آن ها مرا اذیت می کنند و من از آنها رنج می برم. این ها چه کسانی هستند؟

از تشیع وراثتی تا تشیع دراستی؟

در کتاب شریف کافی از قول امام علی (ع) آمده : « من اخذ دینه من کتاب الله و سنة نبیه صلوات الله علیه و آله زالت الجبال قبل ان یزول » . یعنی کسی که دینش را از کتاب خدا یعنی قرآن و از سنت رسول الله یعنی از روایات صادره پیغمبر و اهل بیت(ع) گرفته باشد کوه ها جا به جا بشوند دین او جابه جا نمی شود. دنبال دین ثابت هستند. یعنی دین ثابت منطبق بر کتاب خدا و سنت رسول اکرم (ص) و فرمایشات حضرات معصومین(ص) به دست می آید.

بعد در ادامه می فرماید : « من أخذ دينه من أفواه الرجال ردته  الرجال » . یعنی کسانی که دینشان را از دهان افراد گرفته باشند از همین طریق هم دینشان را از دست می دهند. نباید دنبال دین ارثی باشیم ،  باید دنبال دین درسی باشیم. می پرسی  چرا نماز می خوانی ؟ می گوید چون پدرم گفته . چرا روزه می گیری ؟ چون پدرم گفته. این را می گویند دین ارثی . در صورتی که اهل بیت (ع) سفارش به دین درسی کرده اند.

تشیع وراثتی را تبدیل کنید به تشیع دراستی . وقتی پدرم می گوید نماز بخوان یکی دیگر هم می آید می گوید نخوان.


حاضریم داخل تنور برویم؟

در سوره مبارکه انعام آیه 98 می فرماید دین ثابت به درد می خورد نه دین غیر ثابت . آدم هایی که در دینشان ثبات قدم ندارند . با ورقی ها ورقی اند و با هیئتی ها هیئتی . اینطور افراد به درد امام عصر نمی خورند . ظهور امام زمان(عج) کی اتفاق می افتد . می گویند یکی از نشانه ها این است که وقتی 313 نفر یار حضرت کامل شد . این خیلی مصیبت است که هزار و صد و هفتاد و چند سال است که از غیبت امام عصر(عج) می گذرد و هنوز ایشان 313 نفر یار واقعی پیدا نکرده اند.

داود رقی آمد خدمت حضرت صادق(ع) . اناری مقابل حضرت بود. سوال کردند داود تا کجا با مایی؟ گفت: تا آنجا که آن انار مقابلتان را بفرمایید نصفش حلال است و نصفش حرام می پذیرم . و هرکس پرسید چرا ؟ می گویم چون جعفر بن محمد(ص) گفته .

حسن بن سهل ساعدی از  خراسان رفته مدینه خدمت امام صادق(ع) و می گوید: « یابن رسول الله چه نشسته اید که هزار شمشیر در خراسان آماده دفاع از شماست . از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن. بروید و حقتان را از این بنی العباس بگیرید.» در کنار حضرت تنور روشنی بود. حضرت فرمود داخل تنور برو . گفت : یابن رسول الله من از شما خواستم حقتان را بگیرید . همان موقع هارون مکی وارد شد در حالی که گیوه هایش زیر بغلش بود.

حضرت فرمود : هارون داخل تنور برو. هارون بدون سوال و جواب وارد تنور شد . حضرت شروع کردند به پرس و جو از خراسان در حالی که حسن بن سهل دلش مثل سیر و سرکه می جوشید. حضرت به حسن بن سهل فرمودند در تنور را بردار. در تنور را که بر داشت دید هارون داخل تنور نشسته است. حضرت صادق (ع) به حسن بن سهل فرمودند : از امثال هارون چقدر در خراسان دارید.  پاسخ داد: هیچ. هارون می داند اگر امام صادق (ع) می گوید داخل آتش برو این همان آتشی است که بر ابراهیم گلستان شد.  آن 313 یار امام زمان هم باید اینگونه باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
0
0
این مراسم تا کی ادامه داره ؟
ظهر شهادت امام رضا طبق سنوات هم برنامه دارند ؟
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین