عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۶
دعای روح بخش عرفه در مهدیه امام حسن مجتبی برگزار شد+عکس
اصولا روزهای خاص عمل خاص می طلبد، هر دعا کننده امروز این دغدغه را دارد که آیا دعایش مستجاب است یا خیر؟ ، شب های قدر حقیقتش دعاست ، امروز هم ما به برکت آموزگاری چون حسین بن علی(ع) به عالی ترین مضامین رفاقت با خدا دست پیدا میکنیم.

گزارش تصویری مرتبط


مراسم روح بخش دعای عرفه ظهر امروز با حضور خیل عطیمی از عاشقان و دلسوختگان اباعبدالله در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق ، این مراسم  که با قرائت زیارت عاشورا توسط یکی از مداحان کشور آغاز شد، با سخنرانی حجت الاسلام شهاب در مورد عظمت روز عرفه ادامه یافت و با قرائت دعای عرفه  توسط حاج سعید حدادیان ادامه یافت .

در این مراسم حجت الاسلام شهاب در مورد خاص بودن روز عرفه گفت: اصولا روزهای خاص عمل خاص می طلبد، عید قربان حاجی قربانی به مسلخ میبرد ، شب های قدر حقیقتش دعاست ، امروز هم ما به برکت آموزگاری چون حسین بن علی(ع) به عالی ترین مضامین رفاقت با خدا دست پیدا میکنیم.

حجت الاسلام شهاب اضافه کرد: هر دعا کننده امروز این دغدغه را دارد که آیا دعایش مستجاب است یا خیر؟مستجاب شدن دعا امروز به پنج شرط دارد اگر باز هم مستجاب نشد بدان حجاب همان عمل خودت بوده است !به نفست نگاه کن

حجت الاسلام شهاب ادامه داد : شروط استجابت دعا این موارد است ، اول اینکه امروز همه چیز را فقط و فقط از خود خدا بخواه ,واسطه هم ببر اما بدان استجابت دعایت فقط دست خداست. دوم اینکه خدا را با اخلاص صدا بزن.خدا میگوید مرا بخوانید از من بخواهید اما با اخلاص باشد در نهایت بندگی و عبودیت.سوم اینکه دعا را جدی بگیرید، آن کسانی دعایشان مستجاب است که یقین به اجایت دارند.به خدا"نه" گفتن نمی آید ! امروز خدا تمام رحمتش را در حسین(ع) گذاشته است.

چهارمین مورد اینکه در همه حال چه در خوشی و چه در غم خدا را بخوانید و از او مدد و کمک بگیرید.و آخرین مورد هم اینکه امروز برای اینکه دعای خودتان هم زود مستجاب شود برای دیگران هم دعا کنید.

 حجت الاسلام شهاب با روضه خوانی برای سرور و سالار شهیدان سخنرانی خود را پایان داد.




در ادامه حاج سعید حدادیان قرائت دعای عرفه را با خواندن این ابیات آغاز کرد :

یه دختری تو خرابه خواب اسیری میبینه

خواب میبینه رو صورتش اشک یتیمی میشینه

بابای مهربون من درد و بلات به جون من

خواب میبینه سر بابا رو نیزه قرآن میخونه

میخواد لباش و بوس کنه...نمیتونه نمیتونه

به گزارش عقیق مراسم دعای عرفه مهدیه امام حسن مجتبی(ع) ، با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا به پایان رسید.



211003:کدخبرنگار

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین