عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
علی انسانی گفت: شاعران در فضای شعری کشور می‌توانند برای این موضوع جریان سازی کنند و شعر بگویند اما لازمه آن این است که حرف‌ها تکراری نباشد و از ماجرا به گونه‌ای بگویند که «از هر زبان که می‌شنوم نامکرر است».

عقیقعقیق: علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت در پاسخ به این سوال که آیا  شاعران کشورمان در سال 88 همزمان با نهم دی ماه به فراخور بزرگی واقعه و شرکت مردم در آن، وارد شده و به وظیفه خود عمل کردند یا خیر، گفت: شاعر باید فرزند زمان خود باشد و دردهای زمان و حرف مردم خود را با زبان ذوق بیان کند و به مخاطب برساند. ماجرای نهم دی و ورود شاعران به این موضوع هم، چنین بود.

وی افزود: در آن زمان بعضی از شاعران مستقیما وارد شدند و شعرهایی گفتند، بعضی‌ها هم غیر مستقیم به این موضوع پرداختند و متاسفانه بعضی‌ها هم نه تنها شعری نگفتند بلکه برعکس نیز حرکت کردند. البته بعضی‌ها هم به این جریان معتقد بودند و اگر می‌توانستند، شعرها و سروده‌هایی داشتند.

انسانی در پاسخ به این سوال که چه قدر معتقد به این نکته هستید که این حماسه نیاز به تولید آثار جدید دارد، اظهار داشت: شاعران در فضای شعری کشور می‌توانند برای این موضوع جریان سازی کنند و شعر بگویند، اما لازمه آن این است که حرف‌ها تکراری نباشد و از ماجرا به گونه‌ای بگویند که «از هر زبان که می‌شنوم نامکرر است». الان هم اگر با مضامین نو درباره 9 دی شعر گفته شود، خوب و به جا است.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
0
0
بنده معذرت ميخوام ولي نمي تونم اين نكته رو نگم:
ما براي بزرگاني چون حضرت خديجه و حضرت حمزه و .... وامام هايي همچون امام هادي و ... ٥تا اثر فاخر نداريم!براي خيلي از بزرگان دين خودمون اثر فاخر شعري نداريم به خدا!!!!
به خدا اين ها جواب داره!
حالا ٩ دي پيشكش!
انقدر ماها شل شديم تا اومدم امام هادي رو بدترين نوع مورد حمله قرار دادن حالا شما دنبال ٩دي هستيد؟؟؟؟؟؟
اوجب واجبات رها شدند حالا شما دنبال چي هستيد؟
به جاي اينكه جوانان رو سوق بدهيد به شعرگفتن در مورد بزرگاني چون ام المومنين حضرت خديجه س اومديد ٩دي رو مطرح ميكنيد؟؟؟؟؟؟
خيلي متاسفم.خيلي خيلي خيلي....
اصل خيلي وقته رها شده ...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین