عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
مدیر کل تبلیغات استان چهارمحال و بختیاری:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مؤمن کسی است که به معنای حقیقی خداپرست و خداشناس باشد، خدا را در تمام ابعاد زندگی‌اش ببیند و دستورات خدا را در اولویت مراحل زندگی قرار دهد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله اروجی با اشاره به تعریفی از واژه مؤمن اظهار کرد: همانگونه که بین ایمان و اسلام تعریف متفاوتی وجود دارد میان واژه مؤمن و مسلمان هم تفاوت دارد. هر شخصی که بگوید "لا اله‌ الا‌ الله" مسلمان است، ولی مؤمن به کسی می‌گویند که این کلمه مقدس را علاوه بر زبان در قلبش نیز جاری کند، پس ایمان، اعتقاد به دل است که باید در اعضاء و جوارح فرد هم دیده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به خطبه‌ای از امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) به مردم فرمود: ای مردم خدای متعال خلایق را نیافرید مگر اینکه هدفش این بود که آنها خداشناس شوند و بعد از خداشناسی عبد خدا می‌شوند.

اروجی یادآور شد: انسان اگر عبد خدا شود مؤمن واقعی است، مؤمن واقعی عبادت غیر خدا را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: در سوره مؤمن به ویژگی‌های مؤمن حقیقی اشاره شده که از جمله ارتباط داشتن با خدا است و اینکه مؤمن حقیقی اهل نماز است و آداب آن را به درستی به جا می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های دیگر شخص مؤمن اظهار کرد: مؤمن باید از خدا بترسد و در رفتارش خوف از خدا مشاهده شود، مؤمن حقیقی کسی است که به غیر از خدا به کسی توکل نمی‌کند. مؤمن حقیقی در زندگی‌اش هدفمند است و هرگاه در زندگی احساس کرد که وارد بیهودگی شده از آن بیهودگی‌ها فاصله می‌گیرد.

اروجی در ادامه با اشاره به ویژگی‌هایی که مؤمن باید در سطح اجتماع داشته باشد، گفت: از آنجا که انسان مدنی‌الطبع است و دین مبین اسلام یکی از خصلت‌های مؤمن را اجتماعی بودن او می‌خواند، بنابراین مؤمن در جامعه باید زکاتش را پرداخت کند و در قبال افراد اجتماع مسئولیت‌پذیر باشد. مؤمن حقیقی اهل انفاق و پاکدامن است.

وی ادامه داد: مؤمن حقیقی اهل تواضع و فروتنی است و در اجتماع به هیچ‌کسی با تندی و پرخاش صحبت نمی‌کند، مؤمن وقتی غضبناک می‌شود خشمش را فرو برده و در مقابل عهد و پیمان برسر وفای به عهدش می‌ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان این‌که «مؤمن علاوه بر این ویژگی‌ها در امور دینی باید یک‌سری خصلت‌های دیگر نیز داشته باشد» خاطرنشان کرد: مؤمن اهل امر به معروف و نهی‌ از منکر است، حقوق دیگران را حفظ می‌کند، در مقابل ستمگران می‌ایستد، خوش‌رو و مهربان است، راست گفتار و یتیم‌نواز و در تشییع جنازه هم‌نوعش شرکت می‌کند. این‌ها صفات دیگری است که مؤمن باید در اجتماع به آنها عمل کند.

اروجی تصریح کرد: مؤمن سیاسی کسی است که منفعت خدا را به منفعت حزب و گروه ترجیح می‌دهد و خط قرمز برای او در سیاست مرام و مسلک حضرت علی(ع) و سیدالشهدا(ع) است و هرگاه احساس کرد که با ریاستش ایمانش در خطر است از آن ریاست دست می‌کشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: مؤمن سیاسی کسی است که در امر دین متزلزل نیست، بلکه راست قامت می‌ایستد و اصول اصیل اسلام را خط قرمز خود قرار می‌دهد. با توجه به جامعیت و فراگیر بودن دین اسلام اگر سیاسیون ما به معنای حقیقی کلمه، ایمان درونی و بیرونی داشته باشند عاقبت به خیر می‌شوند.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین