عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
همچنین، تابلوی خاتم نفیس حاوی پلاک مسی قلم‌زنی و ان یکاد توسط ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس(ع) جهت قرار گرفتن در سرداب مقدس امام زمان(عج) به حرمین امامین عسکریین(ع) اهدا شد.
عقیق:قرآن کتابت شده توسط زائران پیاده حرم رضوی با حضور هیئت ایرانی ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس(ع) به مسئولیت دکتر اسماعیل رهدار به انور مصطفی عباس الریاحی، معاون حرم امامین عسکریین(ع) در جلوی درب وروردی به آستان مقدس امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) اهدا شد.

اسماعیل رهدار، مسئول گروه اعزامی جهت اعطای قرآن با اشاره به این حدیث نبوی که «برتری قرآن بر سایر سخنان، مانند برتری خداوند است بر بندگانش»، هدف از انجام این مهم را اشاعه فرهنگ قرآنی به طور مستمر در جامعه در راستای فرهنگ عظیم اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تأکید داشته‌اند و فرموده‌اند «باید جامعه‌‌ ما به‌ طور جدى و به صورت دسته‌جمعى و عمومى به سمت قرآن حرکت کرده تا در کشور فضای قرآنی ایجاد شود».

رهدار اظهار کرد: این قرآن، پنجمین قرآنی است که به بارگاه‌های نورانی ائمه(ع) در ایران و عراق اعطا می‌شود و اکثر کاتبان قرآن جوانانی هستند که با یک ذوق و شوق روحانی و وصف‌ناشدنی اقدام به کتابت قرآن کرده‌اند.

وی افزود: سه صفحه اول و دو صفحه آخر قرآن با طلا کتابت شده و سایر صفحات با خط زیبا و خوانا و با قلم خودکار (متن با خودکار مشکی و اعراب‌گذاری با خودکار قرمز و شماره آیات با خودکار سبز) توسط زائران پیاده امام رضا(ع) و جمعی از خدام افتخاری آستان مقدس رضوی و جمعی از طلاب بانوی حوزه علمیه بانو امین تهران و جمعی از دانشجویان و فرهنگیان و دانش‌آموزان کتابت شده است که هر کاتب موظف است روزانه یک صفحه قرآن را تلاوت کند تا ثواب ختم قرآن صورت گرفته به ساحت مقدس مهدی فاطمه‌(عج) اعطا شود.

انور مصطفی عباس الریاحی، معاون آستان حرم امامین عسکریین(ع) نیز با قدردانی از این حرکت صورت گرفته و اعطای این قرآن نفیس به حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: زائران ایرانی امسال در چند روز باقیمانده به اربعین حسینی بسیار به سامرا جهت زیارت حرمین امامین عسکریین(ع) آمده‌اند و ما نیز سعی کرده‌ایم تا با تمام توان در خدمت زائران باشیم و امیدواریم زمانی فرا رسد که کلیه زائران به راحتی و به دور از دغدغه‌های امنیتی و حملات تروریستی وهابی‌ها و تکفیری‌ها به زیارت بیایند.

وی از این اقدام ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس(ع) تقدیر و ابراز امیدواری کرد: این‌گونه فعالیت‌ها بیش از پیش ادامه پیدا کند.

همچنین، تابلوی خاتم نفیس حاوی پلاک مسی قلم‌زنی و ان یکاد توسط ستاد  کتابت نور در سایه شمس‌الشموس(ع) جهت قرار گرفتن در سرداب مقدس امام زمان(عج) به حرمین امامین عسکریین(ع) اهدا شد.

قرآن کتابت شده توسط زائران پیاده حرم رضوی با حضور مسئولانی از جمهوری اسلامی ایران و نماینده تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) در تهران رونمایی شد و به بارگاه منور حرمین امامین عسکریین(ع) در سامرا توسط نمایندگان ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس(ع) اهدا شد.


منبع:شیعه آنلاین
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین