عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹
پاهای حضرت ابراهیم(ع) به طول ۲۲ سانتی متر و عرض ۱۱ سانتی متر است.
عقیق:این تصویر ماكت نمادین سنگ مقام حضرت ابراهیم (ع) است و البته این ضریح همان نخستین ضریحی است كه زمان ملك عبدالعزیز گذاشته شده و جای ساختمان سه در شش را گرفته است.

در زمان ملك فهد ضریح جدیدی را ساخته و به جای این ضریح گذشتند و بر روی سنگ مقام حضرت ابراهیم (ع) نصب كردند كه محفظه بلورین بسیار زیبایی داخل آن است و سنگ مقام داخل آن محفظه بلورین به چشم می‌خورد.


سنگ مقام محل فرو رفته‌گی پاهای حضرت ابراهیم (ع) است

واقدی می‌نویسد كه یكی از فرورفتگی‌ها كمتر و دیگری بیشتر است و علت آن است كه تكیه بر پای دیگری بوده است و معمولا هم تكیه آدمی بر پای راست بیشتر است، از این‌رو در سنگ مقام نیز پای راست حضرت ۱۰ سانتی متر و پای چپ ایشان ۹ سانتی متر فرو رفته است.

زیبا است كه پاهای حضرت ابراهیم (ع) به طول ۲۲ سانتی متر و عرض ۱۱ سانتی متر است و وقتی پیامبر اكرم (ص) در جوانی پاهای مباركشان را داخل سنگ مقام می‌گذاشتند درست قالب پاهای حضرت ابراهیم (ع) بوده است.

دشمنان اسلام نیز وقتی نقشه قتل پیامبر اكرم (ص) را كشیدند، آن حضرت از این توطئه با خبر شد و پس از اینكه امام علی (ع) در بستر ایشان خوابید، پیامبر شبانه به غار پناه برد، دشمنان كه رد پای پیامبر را نداشتند، آمدند رد پای حضرت ابراهیم (ع) را اندازه گرفتند و به این ترتیب تا در غار رسیدند.

نكته زیبای دیگر آن است كه آدم‌های زمان ابراهیم (ع) با آدم‌های زمان پیامبر اكرم (ص) تفاوتی نداشتند و اگر جای پا همین باشد، ثابت می‌كند كه آدم‌های زمان كنونی هم با آدم‌های آن دوران تفاوتی نخواهند داشت.

اینكه می‌گویند كاملا هندسه انسان تغییر كرده چندان تغییر نكرده است. زمان حضرت ابراهیم (ع) با پیامبر اكرم (ص) طولانی بوده است و بین آن انبیای بنی اسرائیل، حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) به پیامبری رسیده‌اند.

211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
1
پیامبر اسلام کاملترین انسان از آدم تا آخر هستند ...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین