عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
سخنان حجت الاسلام حیدری کاشانی درباره استغفار و حیله های شیطان
استغفار اثر مخرب گناه را از بین می برد. یکی از اثرات مخرب گناه، ایجاد گره های کور اقتصادی است و بی برکتی در کسب و کار است. خیلی از تنگدستی ها بخاطر اعراض از یاد خداست .اعراض از نماز بی برکتی و نکبتی می آورد.
در بعضی مواقع شیطان ما را به مستحباتی قانع می کند تا واجب را از ما بگیرد یا در آن تاخیر بیندازد. ما از نماز صبح بخاطر مراسم عزاداری غافل می شویم و در اینجا شیطان خوشحال می شود.

به میزان انس مردم به محراب و مسجد، ما می توانیم امیدوار باشیم که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) هستیم . مهمترین حربه شیطان تسویف در توبه و استغفار است. بیشترین فریاد اهل جهنم، از تسویف و به تاخیر انداختن توبه و استغفار است. زیرا آنها می بینند که فاصله بین مقام آنها تا بهشتیان به اندازه ی یک توبه است.

در شهر جوانی شهره به بدنامی داشت . او بیمار شد و در لحظات آخر عمرش دید که در پرونده اش هیچ نقطه ی سفیدی ندارد. او لحظه ای اشک برای بدبختی خودش ریخت و گفت: ای کسی که دنیا و آخرت را داری، رحم کن به کسی که نه دنیا دارد و نه آخرت، بعد جان داد . مردم جسد او را در بین آشغالها ریختند و از مردن او خوشحال شدند. در مکاشفه ای به یکی ازعرفای بزرگ گفته شد که یکی از اولیاء ما از دنیا رفته است و بدن او را در زباله دانی انداخته اند، بدن او را بردار ،او را غسل بده و کفن کن و در قبرستان مسلمین دفن کن. خطاب آمد که او در لحظه ی آخر به سوی ما بازگشت .

ما وظیفه داریم که از گناهان مان وظیفه استغفار کنیم زیرا پیامبر هفتاد بار در روز استغفار می کردند. استغفار هم آثار معنوی و هم آثار مادی دارد. در سوره نوح آیات ده یا دوازده داریم : بسوی پروردگارتان استغفار کنید که او را آمرزنده می یابید ، درهای خیرات و برکات به سوی شما باز می شود ، خدا با فرزندان و اموال شما را مدد می کند. برای شما بادهای پربرکت و نهرهای جاری فراوانی می آورد. شیطان ما را از آثار گناه دور می کند .

استغفار اثر مخرب گناه را از بین می برد. یکی از اثرات مخرب گناه، ایجاد گره های کور اقتصادی است و بی برکتی در کسب و کار است. خیلی از تنگدستی ها بخاطر اعراض از یاد خداست . اعراض از نماز بی برکتی و نکبت می آورد.

وقتی افراد از تنگدستی و شرایط اقتصادی به آیت الله بهجت(ره) شکایت می کردند ایشان به این روایت از پیامبر استناد می کردند که می فرمود: آیا شما را خبر ندهم از درد و درمان تان، تنها درد شما گناهان تان است که آثار بی برکتی آن در زندگی شما آمده است و تنها درمان شما استغفار است .
 
 

کدخبرنگار:۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین