عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
همایش بین‌المللی «مبارزه با اسلام‎هراسی»، در پاریس، پایتخت فرانسه، برگزار می‌شود.
همایش اسلام هراسی در پاریس
عقیق:همایش بین‌المللی «مبارزه با اسلام‎هراسی»، فردا، 23 آذرماه، با حضور فعالان حقوق بشر و اندیشمندان مسلمان، در پاریس، پایتخت فرانسه، برگزار می‌شود.

به دنبال افزایش اقدامات ضد اسلامی به ویژه حمله به زنان محجبه در شهرهای مختلف فرانسه، «جمعیت چهاردهم دسامبر»، فردا، همایشی با حضور اساتید دانشگاه‌ های فرانسه، آمریکا، بلژیک، اسپانیا، مراکش و بسیاری از کشورهای اسلامی در پاریس برگزار می‌کند.

مواضع سیاسی و فرهنگی در قبال اسلام‌ هراسی، روش مبارزه با استفاده ابزاری از زنان برای اقدامات ضداسلامی، روش‌ های پاسخگویی به اقدامات ضداسلامی و نتایج فعالیت‌ های فرهنگی در این زمینه، قانون فرانسه و نقش آن در تقویت اقدامات علیه اسلام، نحوه پاسخگویی به فعالیت گروه‌ های راست‌گرای افراطی و نیز روش‌های تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز بین شهروندان از موضوعاتی هستند که در نشست بین‌المللی پاریس مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نمایندگان شورای مسلمانان فرانسه، محققان و پژوهشگران علوم اسلامی، جامعه‌شناسان و اساتید دانشگاه‌های کشورهای اروپایی با حضور در این همایش، نتایج تحقیقات خود در زمینه اسلام‌ هراسی را به حاضران ارائه و سعی خواهند کرد تا با تبادل تجریبات، زمینه را برای کاهش تاثیر گروه‌های راست‌گرای افراطی در جامعه فراهم کنند.


منبع:شفقنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین