عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستان برای پذیرایی از زائران آماده شده اند به گونه ای که مهمانسراها، خودروها و وسایل گرمایشی ادارات در این ایام برای خدمات دهی بیشتر به مسافران آماده شده اند.
عقیق: از میدان شهدا وارد مهران که می شوی، ورودی شهر به تو می فهماند که همه آمده اند تا از زائران کربلا پذیرایی کنند زیرا اینجا زودتر از دیگر مناطق کشور حال و هوای اربعین به خود گرفته است.

همه در تکاپو اند. از زن و مرد تا بزرگ و کوچک برای این که پذیرای کسانی باشند که با دل پر امید کیلومترها راه پیمونده اند تا اربعین را در کنار حرم مطهر سیدالشهدا(ع) سوگواری کنند چرا که می دانند پذیرایی از زائران ابی عبدالله الحسین(ع) مصداق آیه شریفه «فستقبوا الخیرات» و مایه سرافرازی و عزت است.
شماری از مردم تدارک چای دیده اند برخی هم دیگ هایی برای پخت غذا آماده کرده اند، گروهی از جوانان هم در حال برپایی چادرهایی در مسیر گذر زائران هستند تا در ایام اربعین به صورت رایگان از زوار پذیرایی کنند.
در مسیر راهم به درون شهر، جوانی توجهم را جلب کرد سراغ اش رفتم، خودش را ˈصادق داوریˈ معرفی کرد و گفت: ˈآمده ام تا از زائران عتبات عالیات پذیرایی و استقبال کنم
از نحوه خدمات دهی اش به زائران پرسیدم در پاسخ افزود: یک منزل مسکونی دارد که آن را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می دهد تا سرگردان خیابان ها نشوند.
او اضافه می کند: با توجه به این که مهمان نوازی از سنت های ایرانیان و مردم خونگرم ایلام است که پس از ظهور اسلام در ایران جاودانه شد، این افتخاری بزرگ برای ماست که پذیرای زائر امام حسین(ع) باشیم.
در سوی دیگر میدان جوانان هیات های مذهبی گرد هم آمده اند، در حال آماده کردن بساط چای هستند یکی از آنان به استقبالم می آید، خودم را معرفی می کنم در مودر هدفش از برپایی ایستگاه صلواتی می گوید: ˈمهمان نوازی رسم پسندیده ای است که دین مبین اسلام به ویژه مکتب تشیع بر آن بسیار تاکید کرده است و چون زائران امام حسین(ع) از شهر مهران تردد می کنند باید در نهایت تلاش و با تمام وجود به آنها خدمت کنیم.
سید ˈناصر موسویˈ اضافه می کند: همراه با جوانان هیات، هر سال در روزهای محرم به ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین ایستگاه های صلواتی چای برای پذیرایی از زائران تدارک می بینیم.
یکی دیگر از جوانان استقبال کننده از زوار عتبات عالیات گفت: به کمک خیران محله و هیات خودمان قصد داریم تا برای شش هزار زائر اباعبدالله الحسین(ع (غذای گرم تهیه و در اربعین پخش کنیم.
این جوان که ˈصلاح کریمی نیاˈ نام دارد، ادامه می دهد: یکی از افتخارهای نوکرهای امام حسین(ع) انداختن سفره پذیرایی است که خداوند این فرصت را به ما داده تا بتوانیم از زائران عتبات عالیات استقبال کنیم.
امام جمعه مهران نیز با تقدیر از تلاش مردم و مسوولان این شهر مرزی برای میزبانی هرچه باشکوه تر از زائران اربعین امام حسین(ع) گفت: فضای شهر مهران برای استقبال از زوار حضرت سیدالشهدا(ع) این روزها بسیار تماشایی و معنوی شده است.
حجت الاسلام ˈروح الله ولدبیگیˈ با بیان این که چهار کمیته برای استقبال از زائران تشکیل شده است، افزود: چند ایستگاه صلواتی اکنون در سطح شهر مهران برپا شده و حسینیه ها، مساجد و مدارس آماده اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
امام جمعه مهران ادامه داد: کمیته های متعددی شامل فرهنگی، ترابری، تبلیغات و ساماندهی برای همراهی و ورود و خروج زائران از مرز مهران به عتبات عالیات عراق راه اندازی و فعال شده است.
وی افزود: ایستگاه های صلواتی آمادگی پخت و پخش رایگان 12 هزار پرس غذا در هر وعده را دارند.
فرماندار مهران نیز با بیان اینکه 60 درصد زائرانی که به عراق می روند مرز مهران را برای تردد برمی گزینند، پیش بینی کرد که در ایام اربعین نزدیک به 200هزار زائر از شهر مهران تردد کنند.
ˈ
حجت الله نصیری پورˈ ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستان برای پذیرایی از زائران آماده شده اند به گونه ای که مهمانسراها، خودروها و وسایل گرمایشی ادارات در این ایام برای خدمات دهی بیشتر به مسافران آماده شده اند.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین