عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
خوش باوری و خوش بینی به خود از موهبت‌های بزرگ خدا است. انسان باید بداند خلیفة الله است و دارای استعداد کمال بی‌‌‌نهایت است.
نردبان ها و پرتگاه های زندگی

عقیق: ناصر بابا محمدی مدیر انتشارات اسوه با اعلام خبر انتشار "نردبان ها و پرتگاه های زندگی" گفت: این اثر با هدف ترویج معارف و اخلاق اسلامی ویژه گروه سنی نوجوان به تشریح درس های معرفتی از منظر قرآن کریم و اهل بیت (ع) می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین در این نوشتار پس از بیان هر نکته اخلاقی و معرفتی، پیامدهای فردی و اجتماعی و راه های دستیابی به موارد ذکر شده برای مخاطب بازگو و در انتهای هر مبحث با طرح حکایتی تاریخی و جذاب، خواننده با مصداق های عینی مطالب آشنا می شود.

بابامحمدی تصریح کرد: احسان و نیکی به والدین، انتظار و ارتباط با امام زمان(عج)، بی کاری و کم کاری، پوشش نامناسب، اضاعه ترک نماز، حب و دوستی اهل بیت(ع)، حسادت، حسن ظن، حضور در محافل لغو و بیهوده، خشم و غضب، دروغگویی، دعا، رعایت اموال عمومی و بیت المال، سخاوت و جود، سخن چینی و سعایت، شوخی های بی مورد، فحش و ناسزاگویی، نظم در زندگی، نگاه حرام، ورزش و تقویت جسم و مشورت و رایزنی از جمله مطالبی است که این اثر را دربر می گیرد.

به گفته وی در بخشی از کتاب "نردبان ها و پرتگاه های زندگی" عنوان شده است:" خوش باوری و خوش بینی به خود از موهبت های بزرگ خدا است. انسان باید بداند خلیفة الله است و دارای استعداد کمال بی نهایت است. این حالت نوعی مثبت گرایی و تحرک برای استفاده از همه امکانات را برای انسان فراهم می کند و علاج بسیاری از افسردگی و مشکلات است. اصل این است که تمام اعمال مومنین حمل بر صحت شود، مگر این که دلیل قطعی بر خلاف آن اقامه شود در هر صورت نباید بی دلیل به کسی گمان بد برد. اگر فعلی از مومن دیده شد که مخالف با واقع است باید حمل بر صحت شود، مادامی که ضرر مالی یا فساد دینی و آبرویی نداشته باشد وگرنه باید احتیاط کرد و در این گونه موارد مواظبت نمود تا موجب زیان و رسوایی نشود."

مدیر انتشارات اسوه یاد آور شد: "نردبان ها و پرتگاه های زندگی" با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در 106 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 5 هزار تومان به روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین