عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
مداحی حاج داود شفیعی در هیئت رزمندگان اسلام
وقتی عقل انسان تعطیل شود ممکن است هرجنایتی را رقم بزند، قرآن در سوره مریم و یونس می گوید: آنهایی که اهل تعقل نیستند مبتلا به شرک و کفر می شوند...

گزارش تصویری هیئت رزمندگان 

صوت مداحی حاج داوود شفیعی

عقیق: مراسم سوگواری سیدالشهدا در دهه دوم صفر در هیئت رزمندگان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج داوود شفیعی برگزار شد.

نکته هایی از سخنان حجت الاسلام مومنی؛

*اصلی ترین عامل شهادت سیدالشهدا، امت بی بصیرت پیامبر اسلام بودند و با علم به این که فرزند پیامبرشان است او رابه بدترین وضع ممکن شهید کردند، اصلی ترین عامل دورشدن و جداشدن و عدم معرفت نسبت به امام زمانشان است.

 *انسان اگرمعرفت نسبت به امام زمان پیدا نکند راه عبودیت را گم می کند، تعلق شدید نسبت به دنیا پیدا می کند و نتیجه همه این ها به وجود آرودن چنین جنایاتی می شود.

 *مردم در آن زمان از امام حود فاصله گرفتند و عقول آنها تعطیل شد بخاطر آسیب ها و آفت ها، وقتی عقل انسان تعطیل شود ممکن است هرجنایتی رقم بزند، قرآن در سوره مریم و یونس می گوید: آنهایی که اهل تعقل نیستند مبتلا به شرک و کفر می شوند، علت جهنمی شدن دوزخیان عدم استفاده از عقل است.

 *جریانی که کربلا را رقم زد نزاع جهل و عقل بود نه جهل و علم، در کربلا علم بود ولی عقل نبود، این جهل در کربلا نقطه مقابل آن عقل است، اگر عقول را به کار می انداختند متوجه می شدند تمام خیرها از برکت امام معصوم متوجه آنهاست.

 *تمام خیر در خانه حضرات معصومین است و برای سلوک باید امضای معصوم را داشته باشد، اگر کسی از محدوه معرفتی امام معصوم فاصله بگیرد سر از کفر در می آورد ، اگرباران از آسمان می بارد به برکت امام معصوم است، رضای معصومین رضای خدا را در بر می گیرد.

 *حضرت سیدالشهدا می فرماید: علت خلقت انسان ها رسیدن به معرفت خداست، اصلی ترین مشکلی که در جامعه هست عدم معرفت نسبت به خداست ، یعنی همه چیز را در فرمول و معادلات می گذارند الا خدا.

 *علامه حسن زاده آملی می فرمایند: خدا رو ببین دل ها را بچاپ، یادمان رفته کلید دست خداست.

 *حضرت آیت الله مظاهری به بنده فرمودند: مهم نیست قفل ها را که می زند، مهم آن است که کلید دست خداست.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادم الحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
0
سلام
خداقوت آقامتن گزارش عالی بود فقط عکسا باز نشد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین