عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف در ۲۰۰ هزار متر مربع و هفت هکتار زمین از افتخارات شیعه به حساب می آید.

عقیق: جابر مهدیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در مراسم افتتاح کارگاه و برش نخستین قطعه ساخت مضجع حضرت مسلم بن عقیل(ع) در شیراز گفت: با یاری خداوند متعال ستاد بازسازی عتبات عالیات در فارس گام های موثری را برداشته است که به عنوان سند افتخار مردم این استان محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه ثمره خون شهدا است که امروز می توانیم در عتبات عالیات به خدمت بپردازیم، تصریح کرد: امروز به حمدلله هنر هنرمندان فارس و شیراز در عراق زبانزد شده است به گونه ای که پروژه های سنگین را به فارس محول می کنند.
مهدیار با اشاره به اینکه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف در 200 هزار متر مربع و هفت هکتار زمین از افتخارات شیعه و ایرانیان به حساب می آید، اظهار داشت: اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات در توسعه حرم و ترفیع گنبد حسینی در کربلای معلی نقش مهمی دارد و در آینده با یاری خداوند متعال تل زینبیه و خیمه گاه امام حسین (ع (در صحن جدید به حرم مطهر امام حسین(ع) می پیوندد.
وی از آماده سازی 60 درب و پنجره برای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و افزود: کار چوبی ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) و حضرت مسلم بن عقیل(ع) توسط هنرمندان شیرازی صورت گرفت.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری این مطلب که نذورات مردمی به سوی حرم ها هدایت می شود، افزود: ان شا الله در آینده نزدیک به سمت بازسازی حرم های امامزادگان و صحابه رسول الله(ص) همچون سلمان فارسی خواهیم رفت.
خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم نخستین قطعه از چوب مضجع شریف حضرت مسلم بن عقیل(ع) در شیراز برش خورد تا کار ساخت این مضجع رسما آغاز شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین