عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
پاسخ آیت الله مرتضی تهرانی؛
اگر حضور و غیاب برای معصوم صلوات‌الله‌علیه به یک شکل است، پس این طی مسافت مردم، و تحمل مشقت سفر تا رسیدن به مشهد یا کربلا یا جاهای دیگر برای چیست؟

عقیق: اگر حضور و غیاب برای معصوم(ع) به یک شکل است، پس این طی مسافت مردم، و تحمل مشقت سفر تا رسیدن به مشهد یا کربلا یا جاهای دیگر برای چیست؟
آیت الله مرتضی تهرانی در پاسخ به این سوال، فلسفه این موضوع را تشریح کرد.

پاسخ آیت الله مرتضی تهرانی:
برای ارتباط برقرار کردن با معصومین(ع) نیازی به طی این مسافت نیست؛ اما برای اطاعت امر حق‌تعالی کردن، ما موظف هستیم در یک ساعت معین در ظاهر بدن‌هایمان را بیاوریم، خودمان، کسان‌ و خانواده‌مان را بیاوریم و ادب را رعایت کنیم. این یک حکم اجتماعی و سیاسی بسیار خوبی است که جنبه تبلیغی هم دارد.
وقتی این همه جمعیت در این مشهد جمع می‌شوند، اگر رعایت شرایط شرعی را بکنند، دشمنان خدا و کوردل‌ها و دشمنان ائمه طاهرین(ع) مطلع می‌شوند که این معصومین(ع) آن‌قدر نزد یارانشان و نزد شیعیان و پیروانشان محبوبیت دارند که این وضعیت در مزار آن‌ها به وجود می‌آید.
مسائل این‌چنینی، نکاتش منحصر به یکی، دو تا، سه تا، پنج تا نیست. اگر یک نفر بخواهد با این مبادی عالیه از ارواح و اولیاء خدا ولو غیر معصوم باشند ارتباط برقرار کند، این نیاز به رفتن ندارد، نیاز به سر قبر رفتن ندارد .اما آن سیاست کلی که سیاست حق است و اعلام موجودیت تابعین این بزرگواران هست، اقتضا می‌کند که انسان طی مسافت بکند، تحمل مشقت مسیر را بکند و برود در برابر آن‌ها مودب بایستد و اظهار ارادت بکند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین