عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
حجت الاسلام پناهیان و سید مجید بنی فاطمه شب شهادت حضرت رقیه(س) در ریحانه الحسین
پناهگاه ما، قلعه ما، برج و باروی ما، که ما می توانیم به آن پناه ببریم، کجاست جز سفینةالنجاة، اباعبدالله الحسین علیه السلام که بیشتر از هر پناه گاه دیگری، بندگان خدا را در پناه خودش قرار می دهد.

گزارش تصویری ریحانه الحسین


عقیق: مراسم عزاداری و توسل به حضرت رقیه در هیئت ریحانه الحسین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام پناهیان سخنرانی کرد و سید مجید بنی فاطمه به مداحی پرداخت.

نکته هایی از سخنان حجت الاسلام پناهیان؛

* بعضی از امور رایج بین مردم، مبنای صحیح علمی یا اعتقادی ندارند، مثل اینکه عدد 13 نحس است و حتی ممکن است در مورد برخی از این حرف ها، تحلیل هایی باشد، که اتفاقا دشمنان سر زبان ها انداختند.

* نحوست ماه صفر از زبان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم کاملا معتبر نقل شده و حتی پایان ماه صفر را فرمودند تبریک بگویید و مژده بدهید پایان یافتن ماه صفر را. شاید علت و یا یکی از علت هایش این باشد، ماهی که در این ماه پیامبر گرامی اسلام با آن غم سنگین از دنیا برود، طبیعتا ماهی است که سرشار از نحوست خواهد بود.

* پناهگاه ما، قلعه ما، برج و باروی ما، که ما می توانیم به آن پناه ببریم، کجاست جز سفینةالنجاة، اباعبدالله الحسین علیه السلام که بیشتر از هر پناه گاه دیگری، بندگان خدا را در پناه خودش قرار می دهد.

* در ماه صفر مجالس عزاداری رونق داشته باشد، مردم از نحوست ماه صفر هم بیشتر در امان خواهند بود.

* ماه صفر، ده شب اولش، ده شب عزاداری است. شب اول، شب ورود اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به شام است. آیا این مسئله ما نیست؟ شب دوم ماه صفر، شب ورود اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مجلس یزید، یعنی در واقع روزش این اتفاق افتاد، این برای ما کم مصیبتی است؟ واقعا کمتر از عاشوراست؟ شب سوم و چهارم، شب اقامت اهل بیت علیهم السلام در خرابه شام.

* من یک چشمه از ورود به مجلس یزید را بگویم. ما این شبها حالمان حال خوشی نیست. در یک نقلی من می دیدم، چون دیده بودند زینب کبری سلام الله علیها در مجلس عبیدالله خیلی با جلال و جبروت وارد شد، به حدی که عبیدالله ملعون گفت: این خانم کیست که با تکبر نشسته و به ما اعتنایی ندارد؟ گفتند: این زینب، دختر أمیرالمؤمنین است. زینب با تکبر ننشسته بود، با جلال و جبروت نشسته بود، آن عزتش دشمن را زده بود، اینها این صحنه را در کوفه دیدند، در شام حالا می خواهند زینب را وارد مجلس کنند، می دانید چه کردند، یک نانجیبی با طناب آمد و گفت: زینب کدام است؟ می خواهیم با طناب وارد مجلسش کنیم که نتوانستند.

* من مادر یک شهید را دیدم که دو شهید داده، یکی از این دوشهید، از دوستان من بودند، به من گفت: من هر وقت یاد شهید خودم می افتم، دلم شاد می شود، ولی نمی دانم چرا هر وقت یاد اباعبدالله الحسین علیه السلام می افتم، آتش می گیرم؛ این غمش می افتد در دلم، از من سوال می کرد و می گفت: که چرا اینطور است؟ بله، پیامبر گرامی اسلام صلی الله و علیه و آله وسلم فرمودند که یک حرارتی در قلب مومن خدا ایجاد می کند از قتل اباعبدالله الحسین علیه السلام که هیچ وقت سرد نمی شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین