عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
آئین بزرگداشت حاج ناظم در ششمین گام «پرده عشاق»
شب گذشته فرهنگسرای انقلاب اسلامی به همت فرهنگسرای رازی میزبان آئین بزرگداشت خادم فقید امام حسین(ع) و نوحه‌خوان هیئت‌های قنات آباد و بازار تهران حاج اکبر ناظم بود.
عقیق:آئین بزرگداشت حاج اکبر ناظم در ششمین گام از سلسله آئین‌های ویژه‌برنامه «پرده عشاق»؛ گرامیداشت پیرغلامان امام حسین(ع) در مناطق 22‌گانه تهران، به همت فرهنگسرای رازی در محل فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.

«پرده عشاق» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در مناطق مختلف تهران تدارک دیده شده و در هر برنامه‌ از این سلسله برنامه‌ها یکی از پیرغلامان و خادمان درگاه حضرت سید‌الشهدا مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرد.

شب گذشته از خانواده مرحوم اکبر ناظم از شناخته‌شده‌ترین مداحان و نوحه‌خوانان قدیمی تهران تجلیل شدند و درباره مقام این خادم امام حسین‌(ع) تقدیر به عمل آمد. در این مراسم علاوه بر دختران و پسران مرحوم ناظم، قندهاری‌نیا معاون فرهنگی سازمان فرهنگی  و هنری شهرداری تهران، حاج حسین خلج از خادمان قدیمی درگاه اهل‌بیت(ع)، بهاری و مرتضی طاهری از مداحان شناخته‌شده تهران، سیدحمیدرضا برقعی شاعر اهل بیت(ع) و دیگر ذاکران و عاشقان حضرت اباعبدالله حضور داشتند.

ششمین گام از «پرده عشاق» که با حضور چشمگیر علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) برگزار شد، با پخش نوای حاج اکبر ناظم حال و هوایی معنوی یافت و ذاکران و شاعران اهل‌بیت(ع) با اجرای برنامه‌هایشان دیدگان مخاطبان را با اشک محبت امام حسین(ع) تر کردند. خاطرات معنوی حاج اکبر ناظم و داستان طلب شفای دخترش در حین نوحه‌خوانی‌اش در بازار تهران بارها تکرار شد و اشک‌های عاشقان را مکرر کرد. اجرای نمایش «رسول ترک» از دوستان حاج اکبر ناظم که تحولی معنوی را در زندگی تجربه کرده بود، بخش دیگری از این مراسم بود.



 

 

 

 

 


منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
4
دم رسالت بوذری بوذری و سید حمیدرضا برقعی گرم ...کولاک کردن تو مراسم حاج ابر ناظم
پا منبری حاج آقامرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
1
2
سلام .چرا آقای رسالت بوذری توی برنامه آیینه خانه غیبت دارن؟!!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین