عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
به شهرداری تهران ارایه شد؛
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر از ارایه طرح یک فوریتی ساماندهی مساجد محله ای به شهرداری تهران خبر داد و گفت: براساس این طرح ساخت ۴۰۰ مسجد برای ۳۷۴ محله تهران در دستور کار است.

عقیق: حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر از ارایه طرح ساماندهی مساجد محله‌ای به شهرداری تهران خبر داد و گفت: پس از شکل‌گیری دور جدید شورای اسلامی شهر تهران در مورد ساماندهی مساجد محله‌ای یک طرح یک‌ فوریتی تصویب شد که بر اساس آن در هر محله‌ای یک مسجد مناسب احداث شود.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح مقرر شده است در وهله اول در محلات شهر تهران مکان مسجد جانمایی و سپس ساخت مسجد در این مناطق مورد توجه قرار گیرد و سپس بودجه برای ساخت مسجد اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه ساخت قریب 400 مسجد برای 374 محله تهران در دستور کار است، افزود: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران هم در تلاش است جانمایی‌ این مساجد را تا پایان سال انجام دهد البته شهرداری علاقه‌مند است که مردم هم در ساخت مساجد مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام ناصحی ادامه داد: جمعیت تهران جمعیتی قابل توجه‌ است و برای این جمعیت دو هزار مسجد کم است و طبق بررسی ها تهران فقیرترین شهر کشور به لحاظ مسجد است.

به ازای هر هزار نفر یک مسجد لازم است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: بر اساس استاندار جمعیتی هر یک هزار نفر به یک مسجد نیاز دارند و در حال حاضر باید گفت برای جمعیت 8 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت شب خواب تهران 8500 مسجد نیاز است در حالی که تهران 2 هزار مسجد وجود دارد.

وی بیان کرد: ساخت این تعداد مسجد باید توسط مردم، انبوه‌سازان و مسکن‌سازان مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در آینده بنا داریم قانونی را در شورای اسلامی شهر تهران مطرح کنیم که بر اساس آن برج‌هایی که در شهر تهران بالای 30 طبقه ساخته می شود حتما دارای مسجد باشند زیرا که اگر این آپارتمان‌ها افقی ساخته می شدند به صورت شهرک می‌شدند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین