عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۸
مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان با اشاره به قانونی بودن بیمه اعضای کانون ها گفت: بیمه اعضای کانون های مساجد لغو نشده است و همچنان ادامه دارد.
عقیق: سید مهدی شجاعی، مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با تایید ادامه بیمه اعضای کانون های مساجد گفت: لغو بیمه اعضای کانون های مساجد در حال حاضر در دستور کار نیست.

وی بیان کرد: فعالان حوزه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد از نیروهای متدین و انقلابی کشور هستند که بار اصلی انقلاب را همواره به دوش کشیده‌اند. بر همین اساس هیات‌ أمنا که حکم قانون‌گذاری برای صندوق را دارند، به صندوق تکلیف کرد که اعضای این موسسات و کانون‌های فرهنگی را نیز بیمه کند و بیمه این افراد قانونی و بر اساس تصویب هیئت امنا صورت گرفته است و لغو بیمه آنها خبری کذب است. 

رئیس  صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان اظهار کرد: نوع بیمه این افراد در صندوق، بر اساس مشاغل آزاد است، لذا فعالان فرهنگی که در اداره و سازمان خود امکان بیمه‌شدن ندارند، به این صندوق مراجعه کرده اند.

وی گفت: پرهیز کارفرما از پذیرش دشواری‌ها و تعهدات قانون کار و هم نبود قرارداد قانونی در کانون‌ها و موسسات قرآنی و مساجد موجب شده است که صندوق هنرمندان و نویسندگان  این افراد بیمه کند. مضاف بر اینکه بسیاری از فعالان در این حوزه‌ها، اصلا به شکل رایگان فعالیت دارند و حقوق بگیر نیستند. لذا امکان بیمه کردن‌شان از سوی آن مراکز وجود ندارد.

چندی قبل خبر قطع بیمه هنرمندان و روزنامه‌نگاران عضو صندوق حمایت ارشاد از سوی مدیرعامل این صندوق منعکس و نگرانی بیمه‌شدگان را برانگیخت. در این خبر عنوان شده بود که سازمان تامین اجتماعی به دلیل بدهی این صندوق، بیمه‌ بیش از 60 هزار خانوار از اقشار هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار را قطع کرده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین