عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
نکته ای از اهمیت نماز در بیان حجت الاسلام جاودان:
تا زمانی که کل اعمال و رفتار آدم حساب شده نباشد نمازش حساب شده نیست. به عبارات دقت کنید. تا کل اعمال و رفتار حساب شده نباشد نماز حساب شده نیست. چون نماز خلاصه تمام روز شماست.
نماز خلاصه و عصاره زندگی آدم است. حالا گاهی دوستان برای نمازشان از من سوال می پرسند؛ من می گویم که خیلی مراقب چشم تان باشید. چون آدم از طریق چشم خیلی بار برمی دارد.
خدا نکند اینگونه باشد. بارهایی که دانه دانه [پس از مرگ] می ایستند و می پرسند چرا این را نگاه کردی؟ خب. این را که جواب ندارم. دومی را چرا نگاه کردی؟ حلال بودها. هیچ حرامی نبود. چرا نگاه کردی؟ مگر اینکه آدم کاری کند که حسابش سهل شود. سهل شود.

خدمتتان عرض کردم که آن آقا گفت که من آقا سید مهدی قوام را خواب دیدم. خواب دیدم که بعد از فوت ایشان با فرزندانشان در خانه ایشان هستیم. سر سفره نشسته بودیم. ایشان آمد از جلوی در اتاق عبور کرد و رفت و مثلا بعد از بیست دقیقه برگشت. کجا بودی آقا؟ رفتم حساب پس دهم. چه شد؟ قبول شدم!

سید بود. تمام عمرش را، تمام عمرش را، تمام عمرش را حساب کرده بودند، بیست دقیقه طول کشیده بوده! حسابت سهل می شود. مگر اینگونه شود. وگرنه اگر بخواهند دانه دانه حساب کنند که هیچ.
تا زمانی که کل اعمال و رفتار آدم حساب شده نباشد نمازش حساب شده نیست. به عبارات دقت کنید. تا کل اعمال و رفتار حساب شده نباشد نماز حساب شده نیست. چون نماز خلاصه تمام روز شماست...
 
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام جاودان
کد خبرنگار: ۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین