عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
فضیلت تقوا و متقی در نگاه استاد حسین انصاریان:
اطاعت نكردن از وسوسه‏ هاى شياطين در پيشگاه مقدس پروردگار بزرگ عالم آنقدر ارزش دارد كه در قرآن مجيد فرمودند: «كسانى كه از به عمل درآوردن وسوسه‏ هاى شيطان خوددارى كنند و دعوت و امر او را اطاعت ننمايند، مزد آنها بهشت است.»
حجت الاسلام و المسلمین در گفتاری به بیان فضیلت پرهیزگاری و اطاعت نکردن از وسوسه های شیطان پرداختند: از طريق نص صريح آيات خدا در قرآن كريم همه ما به اين معنا رسيديم كه شياطين جنى و انسى قدرتى براى افكندن در چاه گناه ندارند، آنها فقط مى‏توانند ما را وسوسه كرده و دعوت به گناه كنند، امر به منكرات كنند و ما هم مى ‏توانيم با تمام قدرتمان به آنها جواب منفى بدهيم، وسوسه آنها را به دايره عمل نرسانيم.
اطاعت نكردن از وسوسه‏ هاى شياطين در پيشگاه مقدس پروردگار بزرگ عالم آنقدر ارزش دارد كه در قرآن مجيد فرمودند: «كسانى كه از به عمل درآوردن وسوسه‏هاى شيطان خوددارى كنند و دعوت و امر او را اطاعت ننمايند، مزد آنها بهشت است.»
در آيه ديگر مى‏ فرمايد: مزد آنها دو بهشت است، چرا؟ اين برخورد كه از طرف بندگان من با وسوسه‏ ها، دعوت‏ها، امرها، انجام مى‏ گيرد، جهاد و فوق جهاد در ميدان شمشير و تير و نيزه است. چرا كه در آن ميدان شمشير و تير و نيزه به بدن بزند، اينجا مى‏خواهد به دين بزند، آنجا اگر بدن من در معرض اسلحه قرار بگيرد و من كشته بشوم، دينم را برداشتم، پيش پروردگارم بردم، و عزيزترين مهمانم، اينجا اگر مبارزه نكنم به دينم ضربه زده و من را از وجود مقدس حضرت حق بيگانه كرده و با گناهان مكرر تمام درهاى فيوضات الهى به روى من بسته مى‏شود. اينجا كه من با وسوسه و با دعوت شيطان و با امر شيطان مبارزه مى‏ كنم. جهادش به فرموده رسول خدا(ص): جهاد اكبر است و آنجا كه دارم با دشمن مبارزه مسلّحانه مى‏ كنم جهاد اصغر است.
هر كسى دينش را نگه دارد كه وسوسه‏ هاى شياطين و امر شياطين و دعوت شياطين به دينش ضربه نزند وقتى كه بميرد، اينجا خود پروردگار اين شهيد در راه جهاد اكبر را با آب رحمت غسل مى‏ دهد و با كفن محبت او را مى‏ پوشاند. اما اين سندى است كه خدا دارد به ما مى‏ گويد تمام برنامه ‏هايى كه در اين رابطه هست سندش از وجود مقدس خودش صادر و امضا شده است.

 
منبع: عرفان
کدخبرنگار/ ۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین