عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
وزارت فرهنگ آنگولا اعلام کرد؛
مسئولین وزارت فرهنگ آنگولا اعلام کردند که قصد ممنوعیت اسلام در این کشور را ندارند و هیچ مدرک رسمی برای تعطیلی مکان های عبادت ادیان صادر نشده است.
مسجد
عقیق: «مانویل فرناندو» از مسئولین وزارت فرهنگ آنگولا با تکذیب تمام اخبار مربوط ممنوعیت اسلام در این کشور، اعلام کرد که دولت اسلام را ممنوع نکرده است. وی در ادامه تاکید کرد که در آنگولا هیچ نوع دشمنی علیه دین اسلام و هر آیین دین دیگری وجود ندارد و هیچ مدرک رسمی برای تعطیلی مکان های عبادت ادیان مختلف صادر نشده است.
این در حالی است که در روز های گذشته رسانه های گروهی سخنان « روزا کروز ای سیلویا» وزیر فرهنگ آنگولا را نقل کرده بودند که گفت کشورش در نظر دارد اسلام را ممنوع سازد.
وزارت اوقاف در توضیح سخن یکی از ائمه دینی مساجد آنگولا که اعلام کرده بود در هفته گذشته دو باب مسجد در هوامبو و لواندا تعطیل شدند، تصریح نمود: دو مسجد به دلیل نداشتن سند ملکیت و مجوز قانونی تعطیل شدند .
« عثمان بن زید» ؛ یکی از علمای دینی سعودی فعال در آنگولا تاکید کرد: مسلمانان آنگولا آموزه های دینی خود را با امنیت برگزار می کنند. وی با اشاره به تخریب و تعطیلی مساجد گفت: تخریب مسجد دال بر ممنوعیت اسلام نیست؛ زیرا زمین این مساجد در ابتدا برای تاسیس مدارس اختصاص داده شده بود و ساخت مسجد در آن غیرقانونی است.
لازم به ذکر است که بر اساس گزارش های کمیسریای حقوق بشر در سال 2012 ، شرط لازم برای تاسیس یک مرکز اسلامی در آنگولا گرفتن 100 هزار امضا برای آن است که این مساله باعث ایجاد موانع بزرگی بر سر راه تاسیس موسسات اسلامی شده است؛ زیرا تعداد مسلمانان 80 تا 90 هزار نفر است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین