عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
صادق کرمیار نویسنده رمان تحسین شده «نامیرا» از نگارش رمان جامعی درباره زندگی امام حسین‌(ع) خبرداد.
عقیق: صادق کرمیار نویسنده درباره جلد دوم نامیرا اظهار داشت: در حال جمع‌آوری منابع برای نگارش جلد دوم «نامیرا» هستم.

وی در توضیح بیشتر ابراز داشت: پژوهش در دو بخش انجام می‌شود، یک بخش کتابخانه‌ای و بخش دوم میدانی است؛ بخش میدانی شامل مصاحبه با شخصیت‌های اندیشمند و متخصصان تاریخ است و بخشی هم مربوط به مصاحبه‌های تصویری با علما در تهران، قم، مشهد، بیروت، مصر، عربستان و... است که این مصاحبه‌ها جمع‌آوری خواهد شد. این موارد حدود 2 سال به طول می‌انجامد زیرا قصد دارم رمان جامعی درباره زندگی امام حسین‌(ع) بنویسم.

کرمیار ادامه داد: پژوهش‌های کتابخانه‌ای آغاز شده و با تامین هزینه‌ها کار میدانی هم آغاز می‌شود.‌

رمان «نامیرا» رمانی است که وقایع کوفه و فتنه گون بودن آن را به خوبی ترسیم می‌کند و خواننده را در شرایط آ زمان قرار می‌د‌هد تا بیندیشد که تصمیم گیری در آن شرایط چقدر سخت است و چگونه باید عمل کرد که بعدا پشیمان نشود.

کتاب «نامیرا» بازآفرینی تاریخ صدر اسلام است و به حوادثی که در سال‌های 60 و 61 هجری در کوفه رخ می‌دهد، پرداخته است. مقام معظم رهبری درباره این کتاب فرموده است: اگر فتنه‌ اخیر را می‌خواهید بشناسید، این کتاب را بخوانید.

این کتاب که در جایزه ادبی جلال نیز مورد تقدیر قرار گرفت ومورد عنایت ویژه رهبر انقلاب نیز بوده است به نحوی که نویسنده در مصاحبه‌ای گفته است: «در یک جلسه‌ای آقا فرمودند «هر کسی می‌خواهد فتنه‌ اخیر را بشناسد، این کتاب را بخواند.» این جذاب‌ترین بازخوردی بود که من نسبت به این کتاب دارم.»

به تازگی رمان «درد» از این نویسنده رونمایی شد، این اثر با محوریت مبحث اطلاعات و عملیات جنگ اطلاعاتی بین ایران و عراق، رشادت‌های روزهای دفاع مقدس را به‌خصوص در فاصله سال 1363 تا پذیرش قطعنامه روایت می‌کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین