عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع اساتید و طلاب شرکت کننده در نشست تخصصی قرآن پژوهان گفت : آن چیزی که جامعه و مردم به آن نیاز دارند پیام و روح قرآن است و باید در تفاسیر قرآن سه عنصر تفسیر،‌ تهذیب و تبلیغ قرار داشته باشد.

قرآن اکسیژن حیات عقیق:حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در نشست تخصصی قرآن پژوهان که در مدرسه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به جمله «خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ» در آیه 12 سوره مباركه مريم، اظهارداشت: توجه به قرآن بالاتر از توجه به هر کس دیگری است و چند سالی است که با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالي) نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

این مفسر قرآن کریم افزود: قرآن باید در زندگی ما  همچون اکسیژن که وجودش باعث حیات است، حضور داشته باشد و از آن بهره کافی را ببریم و تنها به یک عنوان «شبی با قرآن» اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اظهار کرد: در حال حاضر به محتوای اين كتاب آسماني نسبت به علوم قرآن توجه کمتری می‌شود. چند بحث مهم از جمله معجزه بودن و تحریف نشدن آن از علوم قرآنی کفایت می کند و لازم نیست به جزئیاتی از جمله اینکه بزرگترین و کوچکترین سوره قرآن کدام است و ... توجه شود بلکه آن چیزی که جامعه به آن نیاز دارد، پیام قرآن است.

وی خطاب به اساتید و طلاب مفسر قرآن گفت: اگر می خواهید تفسیرتان شیرین باشد باید مطالب روز به مردم بگویید.

  این مفسر قرآن کریم ادامه داد: تفسیر باید چند منظوره باشد یعنی در کنار مفاهیم و پیام های قرآن، نکات اخلاقی و   مواردی که مورد نیاز طلاب است تا برای مردم ارایه کنند ، گفته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیه 5 سوره نحل « وَلَكُمْ فِيهَا جَمَالٌ حِينَ تُرِيحُونَ وَحِينَ تَسْرَحُونَ(نحل/6)» عنوان کرد: می‌توان با نظر به اين آيه،  پیام ارزشمندبودن هدف و تحت نظر یک رهبر حرکت کردن را به مردم منتقل کنید.

وی در نمونه ای دیگر ضمن اشاره به سوره مبارکه قریش که در مورد کوچ قوم قریش در زمستان و تابستان است، عنوان کرد: معنای این آیه فقط اشاره به کوچ دائمی یک قوم نیست بلکه می توان این معنا را رساند که هیچ زمان از کار متوقف نشوید و اگر در جایی شرایط برای کار نامناسب بود مکان خود را عوض کنید.

وی ضمن اشاره به بخشی از دعای مکارم الاخلاق که از خداوند خواسته می شود ما را به آن چیزی که برایش آفریده شده‌ایم مشغول کن،‌ خطاب به طلاب اظهار کرد: اگر می‌خواهید در حوزه علمیه فقیه شوید، بايد خوب و قوی تحصیل کنید ویا می‌توانید رشته های دیگری همچون تفسیر قرآن و نهج البلاغه را که به آن نیاز است، برگزینید.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین